Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE PLANLAMASI EĞİTİMİ-Bahar Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin; aile ve nüfus planlaması, kadın ve erkeğin üreme sistemi ve sağlığı konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Aile planlaması tanımı ve önemi,Aile planlaması tanımı ve önemi,Üreme Sağlığı/ Cinsel Sağlık,Toplumsal Cinsiyet,Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi,Kadın ve erkek üreme sistemi fizyolojisi ve gebelik fizyolojisi,Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar,Aile Planlamasında Danışmanlık,Aile planlamasında toplu eğitim,Aile planlama yöntemleri,Aile planlama yöntemleri,Aile planlama yöntemleri,Aile planlama yöntemleri,Aile planlama yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile planlaması ile ilgili tanımları açıklar.10, 9A
Aile ve nüfus planlamasının gerekçesini anlar ve açıklar.10, 9A, E
Üreme sistemini tanır ve sağlığı için gerekli önerileri sunar.10, 9A, E
Aile ve nüfus planlaması ve üreme sistemleri ve sağlığı ile ilgili ailelere danışmanlık edebilecek donanıma sahip olur.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile planlaması tanımı ve önemi Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
2Aile planlaması tanımı ve önemi Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
3Üreme Sağlığı/ Cinsel Sağlık Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
4Toplumsal Cinsiyet Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
5Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
6Kadın ve erkek üreme sistemi fizyolojisi ve gebelik fizyolojisi Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
7Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
8Aile Planlamasında Danışmanlık Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
9Aile planlamasında toplu eğitim Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
10Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
11Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
12Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
13Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
14Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Kaynak
Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Güncel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme7428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE PLANLAMASI EĞİTİMİ-Bahar Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin; aile ve nüfus planlaması, kadın ve erkeğin üreme sistemi ve sağlığı konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Aile planlaması tanımı ve önemi,Aile planlaması tanımı ve önemi,Üreme Sağlığı/ Cinsel Sağlık,Toplumsal Cinsiyet,Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi,Kadın ve erkek üreme sistemi fizyolojisi ve gebelik fizyolojisi,Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar,Aile Planlamasında Danışmanlık,Aile planlamasında toplu eğitim,Aile planlama yöntemleri,Aile planlama yöntemleri,Aile planlama yöntemleri,Aile planlama yöntemleri,Aile planlama yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile planlaması ile ilgili tanımları açıklar.10, 9A
Aile ve nüfus planlamasının gerekçesini anlar ve açıklar.10, 9A, E
Üreme sistemini tanır ve sağlığı için gerekli önerileri sunar.10, 9A, E
Aile ve nüfus planlaması ve üreme sistemleri ve sağlığı ile ilgili ailelere danışmanlık edebilecek donanıma sahip olur.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile planlaması tanımı ve önemi Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
2Aile planlaması tanımı ve önemi Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
3Üreme Sağlığı/ Cinsel Sağlık Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
4Toplumsal Cinsiyet Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
5Kadın ve erkek üreme sistemi anatomisi Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
6Kadın ve erkek üreme sistemi fizyolojisi ve gebelik fizyolojisi Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
7Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
8Aile Planlamasında Danışmanlık Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
9Aile planlamasında toplu eğitim Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
10Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
11Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
12Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
13Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
14Aile planlama yöntemleri Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Kaynak
Sönmez, M O & Turan, Z. (2021) Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara Özbek, H & Çakır, D. (2022) Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Güncel kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31