Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI I-Güz Dönemi0+31,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişim özelliklerine uygun destekleyici eğitim programları hazırlama, uygulama ve programları değerlendirmeye yönelik alan çalışması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gözlem,Gözlem,Gelişim Değerlendirme,Gelişim Değerlendirme,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Uygulamaları Değerlendirme,Dosya Teslimi - Final sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel gereksinimli çocukları gözlemleyerek öğrendiklerini tanımlar. 4, 6F
Gelişimsel değerlendirme yapar.4, 6F
Özel gereksinimli çocuklara yönelik uygun eğitim programı hazırlar. 4, 6
Eğitim programını uygular.4, 6
Eğitim programını değerlendirir.4, 6
Bireysel değerlendirme yapar.4, 6F
Lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgileri uygular.4, 6F
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GözlemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2GözlemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gelişim DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Gelişim DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Uygulamaları DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15Dosya Teslimi - Final sınavı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı4416
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI I-Güz Dönemi0+31,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel eğitim gereksinimi olan çocukların gelişim özelliklerine uygun destekleyici eğitim programları hazırlama, uygulama ve programları değerlendirmeye yönelik alan çalışması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gözlem,Gözlem,Gelişim Değerlendirme,Gelişim Değerlendirme,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Program Uygulama,Uygulamaları Değerlendirme,Dosya Teslimi - Final sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel gereksinimli çocukları gözlemleyerek öğrendiklerini tanımlar. 4, 6F
Gelişimsel değerlendirme yapar.4, 6F
Özel gereksinimli çocuklara yönelik uygun eğitim programı hazırlar. 4, 6
Eğitim programını uygular.4, 6
Eğitim programını değerlendirir.4, 6
Bireysel değerlendirme yapar.4, 6F
Lisans eğitimi boyunca kazanılan teorik ve pratik bilgileri uygular.4, 6F
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GözlemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2GözlemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gelişim DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Gelişim DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Program UygulamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Uygulamaları DeğerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15Dosya Teslimi - Final sınavı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31