Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE OYUN-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunun tanımı,Oyunun tarihçesi,Oyunla ilgili kuramlar,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları,Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları ,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak güvenliği,Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme,Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunun önemini ve çocuğun dünyasındaki anlamı hakkında bilgi sahibi olur.16, 5, 9A
Çocuk ve oyun ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olur. 10, 16, 9A
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.10, 16, 9A
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.10, 16, 9A, E
Çocuğun gelişim dönemlerini bilir ve bu dönemlere uygun oyun etkinlikleri planlar.10, 16, 9A
Oyunun terapötik değerini bilir ve çocuğun iç dünyasını anlama konusunda oyunu araç olarak kullanır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunun tanımıÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
2Oyunun tarihçesiÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
3Oyunla ilgili kuramlarÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
4Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleriÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
5Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarıÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
6Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumlarıÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
7Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları Önder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
8Oyuncak ve oyun materyalleriÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
9Oyuncak güvenliğiÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
10Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/ÖnermeÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
11Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri GeliştirmeÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
12Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumuÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
13Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumuÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
14Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumuÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
Kaynak
Prof. Dr. Ayşe Belgin Aksoy, Çocuk ve Oyun, Hedef Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3618
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE OYUN-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Aziz KÜÇÜKKELEPÇE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunun tanımı,Oyunun tarihçesi,Oyunla ilgili kuramlar,Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleri,Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları,Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları,Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları ,Oyuncak ve oyun materyalleri,Oyuncak güvenliği,Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme,Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri Geliştirme,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu,Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Oyunun önemini ve çocuğun dünyasındaki anlamı hakkında bilgi sahibi olur.16, 5, 9A
Çocuk ve oyun ile ilgili kuramlar hakkında bilgi sahibi olur. 10, 16, 9A
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.10, 16, 9A
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.10, 16, 9A, E
Çocuğun gelişim dönemlerini bilir ve bu dönemlere uygun oyun etkinlikleri planlar.10, 16, 9A
Oyunun terapötik değerini bilir ve çocuğun iç dünyasını anlama konusunda oyunu araç olarak kullanır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunun tanımıÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
2Oyunun tarihçesiÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
3Oyunla ilgili kuramlarÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
4Oyun sınıflandırmaları, evreleri, türleriÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
5Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkılarıÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
6Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumlarıÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
7Çocuk ve oyun alanında özel konular ve sunumları Önder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
8Oyuncak ve oyun materyalleriÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
9Oyuncak güvenliğiÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
10Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/ÖnermeÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
11Oyun Alanı Düzenlemeye Yönelik Öneri GeliştirmeÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
12Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumuÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
13Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumuÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
14Oyuncak tasarlama, geliştirme ve sunumuÖnder, A., & Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Ankara: Nobel.
Kaynak
Prof. Dr. Ayşe Belgin Aksoy, Çocuk ve Oyun, Hedef Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31