Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL ENGEL-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi alan öğrenci için, fiziksel engelli çocukların nasıl eğitilmesi gerektiği, bu eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve fiziksel engelli çocuklar ile ilgili temel bilgileri öğrenmesi, bu çocuklarda karşılaşılan problemlerin neler olduğunu öğretmek ve eğitimlerinde yapılması gerekenleri öğrenmek, amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fiziksel engeli tanımı ve nedenleri,Fiziksel engelin sınıflandırılması,Sinir sistemi ile ilgili yetersizlikler,Serebral palsi ve nedenleri ,Serebral palsinin tipleri,Spina bifida,Çocuk Felci ve Multiple Sklerozis,Omurilik yaralanmaları-Travmatik beyin yaralanmaları,Kas iskelet sistemi ile ilgili ortopedik yetersizlikler,Sağlıkla ilgili yetersizlikler,Fiziksel engelli çocukların genel gelişim özellikleri,Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları,Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları,Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.10, 16, 9A, E
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.10, 16, 9A, E
Fiziksel gelişim ve fiziksel engel türleri konusunda bilgi sahibi olur10, 16, 9A, E
Fiziksel gelişim alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.10, 16, 9A, E
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.10, 16, 9A, E
Fiziksel gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiziksel engeli tanımı ve nedenleri1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
2Fiziksel engelin sınıflandırılması1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
3Sinir sistemi ile ilgili yetersizlikler1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
4Serebral palsi ve nedenleri 1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
5Serebral palsinin tipleri1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
6Spina bifida1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
7Çocuk Felci ve Multiple Sklerozis1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
8Omurilik yaralanmaları-Travmatik beyin yaralanmaları1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
9Kas iskelet sistemi ile ilgili ortopedik yetersizlikler1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
10Sağlıkla ilgili yetersizlikler1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
11Fiziksel engelli çocukların genel gelişim özellikleri1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
12Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
13Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
14Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Kaynak
1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı224
Genel Sınav ve Hazırlığı339
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)55
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(55/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL ENGEL-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersi alan öğrenci için, fiziksel engelli çocukların nasıl eğitilmesi gerektiği, bu eğitimde dikkat edilmesi gereken noktalar ve fiziksel engelli çocuklar ile ilgili temel bilgileri öğrenmesi, bu çocuklarda karşılaşılan problemlerin neler olduğunu öğretmek ve eğitimlerinde yapılması gerekenleri öğrenmek, amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fiziksel engeli tanımı ve nedenleri,Fiziksel engelin sınıflandırılması,Sinir sistemi ile ilgili yetersizlikler,Serebral palsi ve nedenleri ,Serebral palsinin tipleri,Spina bifida,Çocuk Felci ve Multiple Sklerozis,Omurilik yaralanmaları-Travmatik beyin yaralanmaları,Kas iskelet sistemi ile ilgili ortopedik yetersizlikler,Sağlıkla ilgili yetersizlikler,Fiziksel engelli çocukların genel gelişim özellikleri,Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları,Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları,Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.10, 16, 9A, E
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.10, 16, 9A, E
Fiziksel gelişim ve fiziksel engel türleri konusunda bilgi sahibi olur10, 16, 9A, E
Fiziksel gelişim alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.10, 16, 9A, E
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.10, 16, 9A, E
Fiziksel gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiziksel engeli tanımı ve nedenleri1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
2Fiziksel engelin sınıflandırılması1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
3Sinir sistemi ile ilgili yetersizlikler1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
4Serebral palsi ve nedenleri 1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
5Serebral palsinin tipleri1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
6Spina bifida1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
7Çocuk Felci ve Multiple Sklerozis1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
8Omurilik yaralanmaları-Travmatik beyin yaralanmaları1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
9Kas iskelet sistemi ile ilgili ortopedik yetersizlikler1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
10Sağlıkla ilgili yetersizlikler1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
11Fiziksel engelli çocukların genel gelişim özellikleri1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
12Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
13Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
14Fiziksel engelli çocuklara ve ailelere yönelik gelişim destek programları1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Kaynak
1- Kirk,S.,Gallagher, J.J.(1962) Exceptional Children,USA. 2- Heward,W.L.(1996) Exceptional Children (5th Edt.)New Jersey. 3- Hallahan, D.P., Kaufman, J.N. (2000) Evceptional Learners. Ally and Bacon USA Bryant, J. and et all 4- Movement acvitivities motor ability 5- Ataman, A. (edt.) (2004) Özel Eğitime Giriş. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara 6- Diken, İ. (edt.) (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31