Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, alt ve üst ekstremite kemikleri, kasları, sinirleri ve damarları hakkında bilgi verebilir ve pratik uygulamaları yapmaktadır . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi,Üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite eklemleri I,Üst ekstremite eklemleri II,Omuz kol bölgesindeki kaslar,Ön kol, el bölgesi kasları,Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları ,Alt ekstremite kemikleri I,Alt ekstremite kemikleri II,Alt ekstremite kemikleri III,Alt ekstremite eklemleri,Gluteal ve uyluk bölgesi kasları,Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları,Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemlerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Omuz, kol bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Ön kol, el kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus brachialis, üst ekstremite damarları açıklar. | 11, 9 | A, D |
Alt ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Gluteal, uyluk bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Uyluk, bacak, ayak bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi | Ozan Anatomi S.I-XXXII |
2 | Üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi S.9-17 |
3 | Üst ekstremite eklemleri I | Ozan Anatomi S.80-88 |
4 | Üst ekstremite eklemleri II | Ozan Anatomi S.80-88 |
5 | Omuz kol bölgesindeki kaslar | Ozan Anatomi S.152-158 |
6 | Ön kol, el bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.158-174 |
7 | Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.159-171 |
8 | Alt ekstremite kemikleri I | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
9 | Alt ekstremite kemikleri II | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
10 | Alt ekstremite kemikleri III | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
11 | Alt ekstremite eklemleri | Anatomi- Kaplan ARICI 1.Cilt S.95-111 |
12 | Gluteal ve uyluk bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI 1. Cilt S.201-209 |
13 | Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.176-193 |
14 | Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 2.Cilt S.173-191 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | ||||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | ||||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, alt ve üst ekstremite kemikleri, kasları, sinirleri ve damarları hakkında bilgi verebilir ve pratik uygulamaları yapmaktadır . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi,Üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite eklemleri I,Üst ekstremite eklemleri II,Omuz kol bölgesindeki kaslar,Ön kol, el bölgesi kasları,Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları ,Alt ekstremite kemikleri I,Alt ekstremite kemikleri II,Alt ekstremite kemikleri III,Alt ekstremite eklemleri,Gluteal ve uyluk bölgesi kasları,Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları,Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemlerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Omuz, kol bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Ön kol, el kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus brachialis, üst ekstremite damarları açıklar. | 11, 9 | A, D |
Alt ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Gluteal, uyluk bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Uyluk, bacak, ayak bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi | Ozan Anatomi S.I-XXXII |
2 | Üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi S.9-17 |
3 | Üst ekstremite eklemleri I | Ozan Anatomi S.80-88 |
4 | Üst ekstremite eklemleri II | Ozan Anatomi S.80-88 |
5 | Omuz kol bölgesindeki kaslar | Ozan Anatomi S.152-158 |
6 | Ön kol, el bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.158-174 |
7 | Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.159-171 |
8 | Alt ekstremite kemikleri I | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
9 | Alt ekstremite kemikleri II | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
10 | Alt ekstremite kemikleri III | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
11 | Alt ekstremite eklemleri | Anatomi- Kaplan ARICI 1.Cilt S.95-111 |
12 | Gluteal ve uyluk bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI 1. Cilt S.201-209 |
13 | Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.176-193 |
14 | Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 2.Cilt S.173-191 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | ||||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | ||||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | ||||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |