Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İNGİLİZCE I 4+0 4 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İng
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin, İngilizcenin temel yapı ve kelimelerini öğrenmeleri ve kendilerini ifade edebilmeleridir.
Dersin İçeriği Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) ,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını karşılaştırabilecektir. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
1.1. sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca anlatır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
2. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması listeler. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri yorumlar. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
2.3. Alanıyla makaleleri kullanır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanılabilecektir. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makaleleri İngilizce olarak aktarır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
3.2. İngilizce uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. 1, 2, 3, 4, 5 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
2 Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
3 Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
4 Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
5 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
6 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
7 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
8 Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
9 Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
10 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
11 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
12 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
13 The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
14 The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) Kitapta ilgili yerin çalışılması.
Kaynaklar
Ders notları haftalık olarak görevli okutman tarafından kırtasiyeye bırakılacaktır.
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2015, ISBN:978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
0
2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
0
3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
0
4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
0
5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
0
6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
0
7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
0
8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
0
9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
0
11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
0
12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
0
13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
0
14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
0
15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 4 56
Rehberli Problem Çözme 14 2 28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 21 21
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 21 21
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu