Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL BÜYÜME VE MOTOR GELİŞİM-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, gelişim dönemleri doğrultusunda beyin gelişimi, fiziksel büyüme, motor gelişim, duyu gelişimi, büyümeyi ve gelişmeyi engelleyen faktörler, büyüme ve gelişmenin takip edilmesi, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, büyüme ve gelişmenin desteklenmesi konularında bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar,Fiziksel Büyüme,Fiziksel büyümenin değerlendirilmesi ve büyüme eğrileri
,Motor gelişim ve etkileyen faktörler,Motor gelişimin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçları,Refleksif hareketler dönemi,İlkel hareketler dönemi,Temel hareketler dönemi ,Özelleşmiş hareketler dönemi,Çocuklarda fiziksel uygunluk,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahip olur.9A
Fiziksel büyümeyi ve fiziksel büyümenin değerlendirilmesinde temel ilkeleri açıklar.9A
Motor gelişimi ve temel kavramları açıklar9A
Bebeklik döneminde görülen refleksif hareketleri bilir ve refleksif hareketleri açıklar.9A
İlkel hareketler dönemini ve erken çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın önemini açıklar.9A
Temel hareketler dönemini ve erken çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın önemini açıklar.9A
Özel hareketler dönemini ve yaşam boyu önemini açıklar.9A
Fiziksel uygunluk öğelerini açıklar.9A
Motor gelişimi ve ilgili deneyimleri yaşam boyunca açıklar. 9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel KavramlarMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
2Fiziksel BüyümeMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
3Fiziksel büyümenin değerlendirilmesi ve büyüme eğrileri
Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
4Motor gelişim ve etkileyen faktörlerMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
5Motor gelişimin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçlarıMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
6Refleksif hareketler dönemiMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
7İlkel hareketler dönemiMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
8Temel hareketler dönemi Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
9Özelleşmiş hareketler dönemiMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
10Çocuklarda fiziksel uygunlukMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
11Öğrenci sunumlarıMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
12Öğrenci sunumları Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
13Öğrenci sunumlarıMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
14Öğrenci sunumlarıMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
Kaynak
Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul.
Videolar İçin Web Sitesi: https://pathways.org/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme7642
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2816
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı0100
Genel Sınav ve Hazırlığı0100
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİKSEL BÜYÜME VE MOTOR GELİŞİM-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, gelişim dönemleri doğrultusunda beyin gelişimi, fiziksel büyüme, motor gelişim, duyu gelişimi, büyümeyi ve gelişmeyi engelleyen faktörler, büyüme ve gelişmenin takip edilmesi, büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi, büyüme ve gelişmenin desteklenmesi konularında bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel Kavramlar,Fiziksel Büyüme,Fiziksel büyümenin değerlendirilmesi ve büyüme eğrileri
,Motor gelişim ve etkileyen faktörler,Motor gelişimin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçları,Refleksif hareketler dönemi,İlkel hareketler dönemi,Temel hareketler dönemi ,Özelleşmiş hareketler dönemi,Çocuklarda fiziksel uygunluk,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerisine sahip olur.9A
Fiziksel büyümeyi ve fiziksel büyümenin değerlendirilmesinde temel ilkeleri açıklar.9A
Motor gelişimi ve temel kavramları açıklar9A
Bebeklik döneminde görülen refleksif hareketleri bilir ve refleksif hareketleri açıklar.9A
İlkel hareketler dönemini ve erken çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın önemini açıklar.9A
Temel hareketler dönemini ve erken çocukluk döneminde fiziksel aktivitelere katılımın önemini açıklar.9A
Özel hareketler dönemini ve yaşam boyu önemini açıklar.9A
Fiziksel uygunluk öğelerini açıklar.9A
Motor gelişimi ve ilgili deneyimleri yaşam boyunca açıklar. 9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel KavramlarMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
2Fiziksel BüyümeMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
3Fiziksel büyümenin değerlendirilmesi ve büyüme eğrileri
Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
4Motor gelişim ve etkileyen faktörlerMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
5Motor gelişimin değerlendirilmesi ve değerlendirme araçlarıMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
6Refleksif hareketler dönemiMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
7İlkel hareketler dönemiMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
8Temel hareketler dönemi Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
9Özelleşmiş hareketler dönemiMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
10Çocuklarda fiziksel uygunlukMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
11Öğrenci sunumlarıMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
12Öğrenci sunumları Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
13Öğrenci sunumlarıMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
14Öğrenci sunumlarıMotor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul. Öğrenci notları
Kaynak
Motor Gelişimi Anlamak. Gallahue, D. L., Omzun, J. C. Pediatri, Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul.
Videolar İçin Web Sitesi: https://pathways.org/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31