Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk gelişimi çalışma alanları kapsamında sağlık psikolojinin rolü, amacı ve içeriği hakkında bilgi kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders tanımı ve giriş,Sağlık Psikolojisi Nedir?,Hasta Olmak (hastalık bilişleri, ölçümü ve modeli),Sağlıkta İletişim 1 (Hasta ile iletişim),Sağlıkta İletişim 2 (Hasta yakını ile iletişim),Sosyal Destek ve Sağlık,Vize,Kriz Danışmanlığı,Sağlığın geliştirilmesi & model örnekleri,Hastalık bilişlerini değiştirme müdahaleleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlara hakimiyet kazanır.10, 16, 19, 5, 9A, E
Hastalık bilişi ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 16, 9
Sağlık psikolojisinin çalışma alanlarında farklı gelişim düzeyinden hasta hem de hasta yakınları ile sağlıklı iletişim kurma yollarını öğrenir.10, 16, 5, 9E, F, H
Sağlık alanında sosyal desteğin önemini kavrar.10, 16, 9H
Kriz danışmanlığı hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 9
Sağlığın geliştirilmesine yönelik sağlık psikolojisi modellerine hakim olur ve bunu çeşitli hastalıklarla ilişkilendirmeyi öğrenir.10, 13, 16, 19, 5, 9H
Sağlık psikolojisi alanında çalışan diğer meslek elemanları ile ortak iş yürütmeyi öğrenir ve bunu röportaj tekniği ile pekiştirir.10, 13, 16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders tanımı ve giriş
2Sağlık Psikolojisi Nedir?
3Hasta Olmak (hastalık bilişleri, ölçümü ve modeli)
4Sağlıkta İletişim 1 (Hasta ile iletişim)
5Sağlıkta İletişim 2 (Hasta yakını ile iletişim)
6Sosyal Destek ve Sağlık
7Vize
8Kriz Danışmanlığı
9Sağlığın geliştirilmesi & model örnekleri
10Hastalık bilişlerini değiştirme müdahaleleri
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Final
Kaynak
Türk Psikologlar Derneği, (2019). Sağlık Psikolojisi (edt.Ülgen H. Okyayuz), Türk Psikologlar Derneği Yayınları Ogden, J. (2019). Sağlık Psikolojisi, (çev.edt.Gülay Dirik), Nobel Akademi Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk gelişimi çalışma alanları kapsamında sağlık psikolojinin rolü, amacı ve içeriği hakkında bilgi kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders tanımı ve giriş,Sağlık Psikolojisi Nedir?,Hasta Olmak (hastalık bilişleri, ölçümü ve modeli),Sağlıkta İletişim 1 (Hasta ile iletişim),Sağlıkta İletişim 2 (Hasta yakını ile iletişim),Sosyal Destek ve Sağlık,Vize,Kriz Danışmanlığı,Sağlığın geliştirilmesi & model örnekleri,Hastalık bilişlerini değiştirme müdahaleleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık psikolojisi ile ilgili temel kavramlara hakimiyet kazanır.10, 16, 19, 5, 9A, E
Hastalık bilişi ile ilgili konular hakkında bilgi sahibi olur.10, 13, 16, 9
Sağlık psikolojisinin çalışma alanlarında farklı gelişim düzeyinden hasta hem de hasta yakınları ile sağlıklı iletişim kurma yollarını öğrenir.10, 16, 5, 9E, F, H
Sağlık alanında sosyal desteğin önemini kavrar.10, 16, 9H
Kriz danışmanlığı hakkında bilgi sahibi olur.10, 16, 9
Sağlığın geliştirilmesine yönelik sağlık psikolojisi modellerine hakim olur ve bunu çeşitli hastalıklarla ilişkilendirmeyi öğrenir.10, 13, 16, 19, 5, 9H
Sağlık psikolojisi alanında çalışan diğer meslek elemanları ile ortak iş yürütmeyi öğrenir ve bunu röportaj tekniği ile pekiştirir.10, 13, 16, 19, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders tanımı ve giriş
2Sağlık Psikolojisi Nedir?
3Hasta Olmak (hastalık bilişleri, ölçümü ve modeli)
4Sağlıkta İletişim 1 (Hasta ile iletişim)
5Sağlıkta İletişim 2 (Hasta yakını ile iletişim)
6Sosyal Destek ve Sağlık
7Vize
8Kriz Danışmanlığı
9Sağlığın geliştirilmesi & model örnekleri
10Hastalık bilişlerini değiştirme müdahaleleri
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Final
Kaynak
Türk Psikologlar Derneği, (2019). Sağlık Psikolojisi (edt.Ülgen H. Okyayuz), Türk Psikologlar Derneği Yayınları Ogden, J. (2019). Sağlık Psikolojisi, (çev.edt.Gülay Dirik), Nobel Akademi Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31