Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ezgi YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, özel öğrenme güçlüğü olan öğrencileri tanımaktır. Bu öğrencilerin özellikleri, karşılaştıkları güçlükler, öğretim ortamlarında ve günlük yaşamda nasıl desteklenebilecekleri konusunda temel bir bilgi altyapısı oluşturabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme güçlüğüne genel bakış,Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri,Erken Çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri,Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri,Öğrenme güçlüğü tanılama süreci,Özel Öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesi,Öğrenme güçlüğü ve okuma,Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatım,Öğrenme güçlüğü ve matematik,Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri,Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için geçiş hizmetleri,Öğrenme güçlüğü olan bireyler için yardımcı teknolojiler,Öğrenme güçlüğü olan bireyler için sosyal, duygusal, davranışsal destek,Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelecek kaygıları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak açıklar. 10, 16, 9A
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisini açıklar.10, 16, 9A
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisi gösterir.10, 16, 9A
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. 10, 16, 9A
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir10, 16A
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.10, 16A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme güçlüğüne genel bakış Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılı
2Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
3Erken Çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
4Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
5Öğrenme güçlüğü tanılama süreciMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
6Özel Öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesiMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
7Öğrenme güçlüğü ve okumaMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
8Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatımMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
9Öğrenme güçlüğü ve matematik Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
10Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
11Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için geçiş hizmetleriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
12Öğrenme güçlüğü olan bireyler için yardımcı teknolojilerMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
13Öğrenme güçlüğü olan bireyler için sosyal, duygusal, davranışsal destekMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
14Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelecek kaygıları Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık
Kaynak
Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı224
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)47
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(47/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ezgi YILDIRIM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, özel öğrenme güçlüğü olan öğrencileri tanımaktır. Bu öğrencilerin özellikleri, karşılaştıkları güçlükler, öğretim ortamlarında ve günlük yaşamda nasıl desteklenebilecekleri konusunda temel bir bilgi altyapısı oluşturabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme güçlüğüne genel bakış,Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri,Erken Çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri,Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri,Öğrenme güçlüğü tanılama süreci,Özel Öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesi,Öğrenme güçlüğü ve okuma,Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatım,Öğrenme güçlüğü ve matematik,Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri,Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için geçiş hizmetleri,Öğrenme güçlüğü olan bireyler için yardımcı teknolojiler,Öğrenme güçlüğü olan bireyler için sosyal, duygusal, davranışsal destek,Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelecek kaygıları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak açıklar. 10, 16, 9A
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisini açıklar.10, 16, 9A
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisi gösterir.10, 16, 9A
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. 10, 16, 9A
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir10, 16A
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.10, 16A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme güçlüğüne genel bakış Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılı
2Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
3Erken Çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
4Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
5Öğrenme güçlüğü tanılama süreciMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
6Özel Öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesiMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
7Öğrenme güçlüğü ve okumaMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
8Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatımMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
9Öğrenme güçlüğü ve matematik Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
10Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
11Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için geçiş hizmetleriMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
12Öğrenme güçlüğü olan bireyler için yardımcı teknolojilerMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
13Öğrenme güçlüğü olan bireyler için sosyal, duygusal, davranışsal destekMelekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık.
14Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelecek kaygıları Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık
Kaynak
Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
X
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31