Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ezgi YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, özel öğrenme güçlüğü olan öğrencileri tanımaktır. Bu öğrencilerin özellikleri, karşılaştıkları güçlükler, öğretim ortamlarında ve günlük yaşamda nasıl desteklenebilecekleri konusunda temel bir bilgi altyapısı oluşturabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme güçlüğüne genel bakış,Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri,Erken Çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri,Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri,Öğrenme güçlüğü tanılama süreci,Özel Öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesi,Öğrenme güçlüğü ve okuma,Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatım,Öğrenme güçlüğü ve matematik,Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri,Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için geçiş hizmetleri,Öğrenme güçlüğü olan bireyler için yardımcı teknolojiler,Öğrenme güçlüğü olan bireyler için sosyal, duygusal, davranışsal destek,Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelecek kaygıları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisi gösterir. | 10, 16, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | 10, 16, 9 | A |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir | 10, 16 | A |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 10, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğüne genel bakış | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılı |
2 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
3 | Erken Çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
4 | Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
5 | Öğrenme güçlüğü tanılama süreci | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
6 | Özel Öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesi | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
7 | Öğrenme güçlüğü ve okuma | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
8 | Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatım | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
9 | Öğrenme güçlüğü ve matematik | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
10 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
11 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için geçiş hizmetleri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
12 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için yardımcı teknolojiler | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
13 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için sosyal, duygusal, davranışsal destek | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
14 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelecek kaygıları | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık |
Kaynak |
Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 47 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(47/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ezgi YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, özel öğrenme güçlüğü olan öğrencileri tanımaktır. Bu öğrencilerin özellikleri, karşılaştıkları güçlükler, öğretim ortamlarında ve günlük yaşamda nasıl desteklenebilecekleri konusunda temel bir bilgi altyapısı oluşturabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme güçlüğüne genel bakış,Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri,Erken Çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri,Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri,Öğrenme güçlüğü tanılama süreci,Özel Öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesi,Öğrenme güçlüğü ve okuma,Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatım,Öğrenme güçlüğü ve matematik,Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri,Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için geçiş hizmetleri,Öğrenme güçlüğü olan bireyler için yardımcı teknolojiler,Öğrenme güçlüğü olan bireyler için sosyal, duygusal, davranışsal destek,Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelecek kaygıları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisi gösterir. | 10, 16, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | 10, 16, 9 | A |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir | 10, 16 | A |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 10, 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme güçlüğüne genel bakış | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılı |
2 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların özellikleri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
3 | Erken Çocukluk dönemi öğrenme güçlüğü belirtileri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
4 | Öğrenme güçlüğü olma riski taşıyan öğrencilere yönelik değerlendirme süreçleri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
5 | Öğrenme güçlüğü tanılama süreci | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
6 | Özel Öğrenme güçlüğünün değerlendirilmesi | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
7 | Öğrenme güçlüğü ve okuma | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
8 | Öğrenme güçlüğü ve yazılı anlatım | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
9 | Öğrenme güçlüğü ve matematik | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
10 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için okulda başarının temelleri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
11 | Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için geçiş hizmetleri | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
12 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için yardımcı teknolojiler | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
13 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler için sosyal, duygusal, davranışsal destek | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık. |
14 | Özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin gelecek kaygıları | Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılık |
Kaynak |
Melekoğlu, M. A., & Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar, Vize Akademik Yayıncılık Umar, Ç.N. (Editör) (2021), Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Nobel Akademik Yayıncılı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | X | |||||
4 | PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | X | |||||
7 | PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | ||||||
8 | PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür. | X | |||||
9 | PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
12 | PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
13 | PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | ||||||
14 | PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |