Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ MEVZUAT VE YÖNETİM-Bahar Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilere çalışma ortamındaki yönetimin temel kavramları, esasları ve tabi olacakları mesleki mevzuat hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanımlar,Yönetimde temel kavramlar ve esaslar,Yönetimde temel kavramlar ve esaslar,Yönetim fonksiyonları,Yönetim fonksiyonları,Yönetici rolleri ve özellikleri,Yönetici rolleri ve özellikleri,İş çözümleme ve görev,Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim,Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim,Sağlık alanında mesleki mevzuat,Eğitim alanında mesleki mevzuat,Sosyal hizmet alanında mesleki mevzuat,Diğer alanlarda mesleki mevzuat; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrencinin yönetimin temel kavramlarını anlaması, yönetim sürecinde işleyen fonksiyonları ve bu süreç içinde yöneticinin rol ve sorumluluklarını öğrenmesi; çalışma alanlarındaki tabi olacağı mesleki mevzuatı bilmesi amaçlanmaktadır.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanımlar 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
2Yönetimde temel kavramlar ve esaslar 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
3Yönetimde temel kavramlar ve esaslar 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
4Yönetim fonksiyonları 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
5Yönetim fonksiyonları 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
6Yönetici rolleri ve özellikleri 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
7Yönetici rolleri ve özellikleri 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
8İş çözümleme ve görev 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
9Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
10Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
11Sağlık alanında mesleki mevzuat 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
12Eğitim alanında mesleki mevzuat 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
13Sosyal hizmet alanında mesleki mevzuat 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
14Diğer alanlarda mesleki mevzuat 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
Kaynak
1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)47
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(47/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ MEVZUAT VE YÖNETİM-Bahar Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Neslihan ARGÜT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste öğrencilere çalışma ortamındaki yönetimin temel kavramları, esasları ve tabi olacakları mesleki mevzuat hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanımlar,Yönetimde temel kavramlar ve esaslar,Yönetimde temel kavramlar ve esaslar,Yönetim fonksiyonları,Yönetim fonksiyonları,Yönetici rolleri ve özellikleri,Yönetici rolleri ve özellikleri,İş çözümleme ve görev,Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim,Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim,Sağlık alanında mesleki mevzuat,Eğitim alanında mesleki mevzuat,Sosyal hizmet alanında mesleki mevzuat,Diğer alanlarda mesleki mevzuat; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin sonunda öğrencinin yönetimin temel kavramlarını anlaması, yönetim sürecinde işleyen fonksiyonları ve bu süreç içinde yöneticinin rol ve sorumluluklarını öğrenmesi; çalışma alanlarındaki tabi olacağı mesleki mevzuatı bilmesi amaçlanmaktadır.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanımlar 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
2Yönetimde temel kavramlar ve esaslar 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
3Yönetimde temel kavramlar ve esaslar 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
4Yönetim fonksiyonları 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
5Yönetim fonksiyonları 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
6Yönetici rolleri ve özellikleri 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
7Yönetici rolleri ve özellikleri 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
8İş çözümleme ve görev 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
9Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
10Çalışma prensipleri, motivasyon ve hizmet içi eğitim 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
11Sağlık alanında mesleki mevzuat 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
12Eğitim alanında mesleki mevzuat 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
13Sosyal hizmet alanında mesleki mevzuat 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
14Diğer alanlarda mesleki mevzuat 1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler
Kaynak
1-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 2-Başaran, İ.E. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Yay. A.Ü. Basımevi, Ankara 3-Yürürlükte olan mesleki alanla ilgili mevzuat ve yönetmelikler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31