Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ İLKYARDIM2+022
Ders Programı Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Aysel KÖKCÜ DOĞAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşamı tehlikeye düşüren herhangi bir durumda sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar hayatın kurtarılması ya da durumun kötüye gitmesini önlemek amacıyla kaza geçiren kişiye olay yerinde mevcut araç gereçle yapılan geçici bakım ve ilaçsız uygulamaları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
,İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular,Kanamalarda İlkyardım,Şokta İlkyardım,Bilinç Bozukluklarında İlkyardım ,Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım ,Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım ,Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım ,Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım ,Zehirlenmelerde İlkyardım
,Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım ,Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım ,Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım ,Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar
Dersin Değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlkyardım kavramını ve öncelikli amaçlarını tanımlayabilmesi1, 2A
Temel ilkyardım konularının temel ilkelerini tartışabilmesi1, 2, 6A
Koma ve şok pozisyonlarını açıklayabilmesi1, 12, 2, 6A
Bebek, çocuk ve yetişkinlerde temel yaşam desteğini yapabilmesi1, 2, 6A
Temel ilkyardım uygulamalarını yapabilmesi1, 12, 2, 6A
Taşımalardaki genel kuralları özetleyebilmesi1, 12, 2, 6A
İlkyardım gerektiren durumlara duyarlı olması1, 12, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 6: Gösterip Yapma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma
Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması

İlkyardımla İlgili Temel Kavramlar
1. kaynağın 7-13. sayfalarının incelenmesi
2İnsan Vücudu ve Yaşamsal Bulgular2. kaynağın 17-30. sayfalarının incelenmesi
3Kanamalarda İlkyardım3. kaynağın 85-96. sayfalarının incelenmesi https://www.youtube.com/watch?v=yzXCZmG4AFo web sayfasının incelenmesi
4Şokta İlkyardım1. kaynağın 103-108. sayfalarının incelenmesi
5Bilinç Bozukluklarında İlkyardım 3. kaynağın 163-166. sayfalarının incelenmesi
6Yaralanmalarda ve Travmalarda İlkyardım 2. kaynağın 91-104. sayfalarının incelenmesi
7Kırık, Çıkık, Burkulma ve Kramplarda İlkyardım 1. kaynağın 112-136. sayfalarının incelenmesi
8Yanıklar ve Donuklarda İlkyardım 2. kaynağın 141-152. sayfalarının incelenmesi
9Elektrik Çarpması, Sıcak ve Güneş Çarpmasında İlkyardım 2. kaynağın 153-160. sayfalarının incelenmesi
10Zehirlenmelerde İlkyardım
3. kaynağın 175-197. sayfalarının incelenmesi
11Solunum Yolu Tıkanıklığı ve Boğulmalarda İlkyardım 1. kaynağın 161-168. sayfalarının incelenmesi
12Göz, Kulak ve Buruna Yabancı Cisim Kaçmasında İlkyardım 2. kaynağın 177-184. sayfalarının incelenmesi
13Hayvan Isırma ve Sokmalarında İlkyardım 1. kaynağın 185-194. sayfalarının incelenmesi
14Hasta ve Yaralı Taşınmasındaki Genel Kurallar
Dersin Değerlendirilmesi
1. kaynağın 186-207. sayfalarının incelenmesi
Kaynak
1- Özden, M. (2014). İlkyardım ve Acil Bakım Ders Kitabı, İstanbul: Yazarın Kendi Yayını. 2- Süzen, LB. (2014). Temel İlkyardım İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi. 3- Yıldız, H., Çatal, E. (Ed.). (2015). İlkyardım İstanbul: Lisans Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu