Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME İLKELERİ II2+33,56
Ders Programı Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri besinlerin içeriği, uygun hazırlama ve pişirme yöntemleri, hazırlama ve pişirme sırasında oluşan kayıplar ile bazı temel ve geleneksel yemek tarifelerinin beslenme ilkeleri esas alınarak laboratuvar ortamında uygulanması konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etler,Kurubaklagiller,Yumurta,Yağlı tohumlar ve sert kabuklu meyveler,Süt ve süt ürünleri,Tahıllar,Sebzeler,Meyveler,Yağlar,Tatlılar,Katkı maddeleri ve besin zenginleştirme,Besinlerin işlenerek saklanması,İçecekler,İşlevsel besinler; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Besinleri enerji, karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineral içerikleri açısından değerlendirebilmesi1, 13, 2, 3A, C
2. Vitamin ve mineral kaybını önleyecek besin hazırlama, pişirme ve saklama yöntemlerini açıklayabilmesi1, 13, 2, 3, 4, 6A, C
3. Besin işleme-saklama yöntemlerini karşılaştırabilmesi1, 13, 2, 3A, C
4. Katkı maddeleri ve besin zenginleştirme konusunu sorgulayabilmesi1, 2, 3A
5. İşlevsel besinlerle ilgili yorum yapabilmesi1, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1EtlerBeslenme Kitabının 274-283. sayfalarının okunması
2KurubaklagillerBeslenme Kitabının 284-287. sayfalarını okuması
3YumurtaBeslenme Kitabının 290-293. sayfalarının okunması
4Yağlı tohumlar ve sert kabuklu meyvelerBeslenme kitabının 289-290. sayfalarının okunması
5Süt ve süt ürünleriBeslenme kitabının 294-300. sayfalarının okunması
6TahıllarBeslenme kitabının 300-308. sayfalarının okunması
7SebzelerBeslenme kitabının 309-320. sayfalarının okunması
8MeyvelerMakale okunması
9YağlarBeslenme kitabının 320-325. sayfalarının okunması
10TatlılarBeslenme kitabının 325-328. sayfalarının okunması
11Katkı maddeleri ve besin zenginleştirmeBeslenme kitabının 329-338. sayfalarının okunması
12Besinlerin işlenerek saklanmasıBeslenme kitabının 339-351. sayfalarının okunması
13İçeceklerBeslenme kitabının 353-362. sayfalarının okunması
14İşlevsel besinlerBeslenme kitabının 373-394. sayfalarının okunması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Brown, A. (2011). Understanding Food: Principles and Preparation, Fourt edition. Wadsworth, Cengage Learning, USA. 3.Mahan, L.K., Stump, S.E. Krause's Food & Nutrition Therapy. 12th edition, Elsevier, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu