Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESLENME İLKELERİ II | 2+3 | 3,5 | 6 |
Ders Programı | Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Indrani KALKAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Indrani KALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri besinlerin içeriği, uygun hazırlama ve pişirme yöntemleri, hazırlama ve pişirme sırasında oluşan kayıplar ile bazı temel ve geleneksel yemek tarifelerinin beslenme ilkeleri esas alınarak laboratuvar ortamında uygulanması konularında bilgilendirmek ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etler,Kurubaklagiller,Yumurta,Yağlı tohumlar ve sert kabuklu meyveler,Süt ve süt ürünleri,Tahıllar,Sebzeler,Meyveler,Yağlar,Tatlılar,Katkı maddeleri ve besin zenginleştirme,Besinlerin işlenerek saklanması,İçecekler,İşlevsel besinler; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Besinleri enerji, karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineral içerikleri açısından değerlendirebilmesi | 1, 13, 2, 3 | A, C |
2. Vitamin ve mineral kaybını önleyecek besin hazırlama, pişirme ve saklama yöntemlerini açıklayabilmesi | 1, 13, 2, 3, 4, 6 | A, C |
3. Besin işleme-saklama yöntemlerini karşılaştırabilmesi | 1, 13, 2, 3 | A, C |
4. Katkı maddeleri ve besin zenginleştirme konusunu sorgulayabilmesi | 1, 2, 3 | A |
5. İşlevsel besinlerle ilgili yorum yapabilmesi | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etler | Beslenme Kitabının 274-283. sayfalarının okunması |
2 | Kurubaklagiller | Beslenme Kitabının 284-287. sayfalarını okuması |
3 | Yumurta | Beslenme Kitabının 290-293. sayfalarının okunması |
4 | Yağlı tohumlar ve sert kabuklu meyveler | Beslenme kitabının 289-290. sayfalarının okunması |
5 | Süt ve süt ürünleri | Beslenme kitabının 294-300. sayfalarının okunması |
6 | Tahıllar | Beslenme kitabının 300-308. sayfalarının okunması |
7 | Sebzeler | Beslenme kitabının 309-320. sayfalarının okunması |
8 | Meyveler | Makale okunması |
9 | Yağlar | Beslenme kitabının 320-325. sayfalarının okunması |
10 | Tatlılar | Beslenme kitabının 325-328. sayfalarının okunması |
11 | Katkı maddeleri ve besin zenginleştirme | Beslenme kitabının 329-338. sayfalarının okunması |
12 | Besinlerin işlenerek saklanması | Beslenme kitabının 339-351. sayfalarının okunması |
13 | İçecekler | Beslenme kitabının 353-362. sayfalarının okunması |
14 | İşlevsel besinler | Beslenme kitabının 373-394. sayfalarının okunması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Brown, A. (2011). Understanding Food: Principles and Preparation, Fourt edition. Wadsworth, Cengage Learning, USA. 3.Mahan, L.K., Stump, S.E. Krause's Food & Nutrition Therapy. 12th edition, Elsevier, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |