Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME PSİKOLOJİSİ2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere beslenme ile psikoloji arasındaki ilişkiyi anlatıp çeşitli yeme davranışlarının psikolojik neden ve sonuçlarını açıklamak
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme Psikolojisine Giriş,Tat algısı ve besin seçimi,Bebeklik çağında beslenme davranışının gelişimi,Yeme tercihlerinin psikolojik temelleri,Besin ögelerinin davranış üzerine etkileri,Duygusal açlık, iştah ve aşırı yemenin psikolojisi,Beden algısı, obezite ve zayıflık psikolojisi,Yeme bozuklukları ve düzensiz beslenme. Tedavi yöntemlerine genel bakış,Diyet endüstrisi,Tüketici davranışları ve tüketim psikolojisi,Oruç ve diyet psikolojisi,Toplu beslenme psikolojisi,Susuzluk ve sıvı alımının psikolojisi,Makale incelemesi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Farklı yeme tercihlerini tartışabilmesi1, 11, 2, 3C
2. Duygudurumun yeme davranışına etkilerini değerlendirebilmesi1, 11, 2, 3C
3. Obezite ve zayıflığın psikolojik nedenlerini sorgulayabilmesi1, 11, 2, 3C
4. Anoreksiya, bulimiya, ortoreksiyayı tanımlayabilmesi1, 11, 2, 3C
5. Diyet endüstrisinin beslenme psikolojisine etkilerini açıklayabilmesi1, 11, 2, 3C
6. İbadet ve toplumsal etkinliklerin beslenme psikolojisi üzerine etkilerini anlatabilmesi1, 11, 2, 3C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 11: Seminer, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme Psikolojisine GirişÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Tat algısı ve besin seçimiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Bebeklik çağında beslenme davranışının gelişimiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Yeme tercihlerinin psikolojik temelleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Besin ögelerinin davranış üzerine etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Duygusal açlık, iştah ve aşırı yemenin psikolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Beden algısı, obezite ve zayıflık psikolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Yeme bozuklukları ve düzensiz beslenme. Tedavi yöntemlerine genel bakışÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Diyet endüstrisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Tüketici davranışları ve tüketim psikolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Oruç ve diyet psikolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Toplu beslenme psikolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Susuzluk ve sıvı alımının psikolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Makale incelemesiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Power point sunum notları
1. The Psychology of Eating and Drinking. A. W. Logue. Brunner-Routledge. Taylor-Francis Books. 2004. 2. The Psychology of Eating From Healthy to Disordered Behavior. Wiley-Blackwell. 2010. 3. The Psychology of Food Choice. R. Shepherd and M. Raats. CABI. 2006. 4. The Nutritional Psychology of Childhood. Robert Drewett. Cambridge University Press. 2007.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu