Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESLENME PSİKOLOJİSİ | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere beslenme ile psikoloji arasındaki ilişkiyi anlatıp çeşitli yeme davranışlarının psikolojik neden ve sonuçlarını açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme Psikolojisine Giriş,Tat algısı ve besin seçimi,Bebeklik çağında beslenme davranışının gelişimi,Yeme tercihlerinin psikolojik temelleri,Besin ögelerinin davranış üzerine etkileri,Duygusal açlık, iştah ve aşırı yemenin psikolojisi,Beden algısı, obezite ve zayıflık psikolojisi,Yeme bozuklukları ve düzensiz beslenme. Tedavi yöntemlerine genel bakış,Diyet endüstrisi,Tüketici davranışları ve tüketim psikolojisi,Oruç ve diyet psikolojisi,Toplu beslenme psikolojisi,Susuzluk ve sıvı alımının psikolojisi,Makale incelemesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Farklı yeme tercihlerini tartışabilmesi | 1, 11, 2, 3 | C |
2. Duygudurumun yeme davranışına etkilerini değerlendirebilmesi | 1, 11, 2, 3 | C |
3. Obezite ve zayıflığın psikolojik nedenlerini sorgulayabilmesi | 1, 11, 2, 3 | C |
4. Anoreksiya, bulimiya, ortoreksiyayı tanımlayabilmesi | 1, 11, 2, 3 | C |
5. Diyet endüstrisinin beslenme psikolojisine etkilerini açıklayabilmesi | 1, 11, 2, 3 | C |
6. İbadet ve toplumsal etkinliklerin beslenme psikolojisi üzerine etkilerini anlatabilmesi | 1, 11, 2, 3 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Beslenme Psikolojisine Giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Tat algısı ve besin seçimi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Bebeklik çağında beslenme davranışının gelişimi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Yeme tercihlerinin psikolojik temelleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Besin ögelerinin davranış üzerine etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Duygusal açlık, iştah ve aşırı yemenin psikolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Beden algısı, obezite ve zayıflık psikolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Yeme bozuklukları ve düzensiz beslenme. Tedavi yöntemlerine genel bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Diyet endüstrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Tüketici davranışları ve tüketim psikolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Oruç ve diyet psikolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Toplu beslenme psikolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Susuzluk ve sıvı alımının psikolojisi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Makale incelemesi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Power point sunum notları |
1. The Psychology of Eating and Drinking. A. W. Logue. Brunner-Routledge. Taylor-Francis Books. 2004. 2. The Psychology of Eating From Healthy to Disordered Behavior. Wiley-Blackwell. 2010. 3. The Psychology of Food Choice. R. Shepherd and M. Raats. CABI. 2006. 4. The Nutritional Psychology of Childhood. Robert Drewett. Cambridge University Press. 2007. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |