Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE IV | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) ,Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) ,Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme),Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme),What's on tv (Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma),All about money (Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı) (Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme),What's for dinner (Nicelik ifadelerinin kullanımı) (Bankacılık işlemlerinden bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme),At the office (Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı) (Yeni bir işten bahsetme),Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme),Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 1, 2, 3, 5, 7 | A, B, C |
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar | 1, 2, 3, 5, 7 | A, B, C |
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, B |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, B |
3. Mesleki ya da kişisel hedeflerini listeleyebilecektir. | 1, 2, 3, 7 | A, B, C |
3.1 Alanıyla alakalı temel konuları sözlük yardımıyla analiz eder. | 1, 2, 3, 6, 7 | A, B, C |
4. Ortanın altı seviyedeki metinleri analiz edebilecektir. | 1, 2, 3, 5, 7 | A, B, C |
4.1 Hedef dildeki ortanın altı seviyedeki metinleri sözlük yardımıyla ana dile çevirir. | 1, 2, 3, 4 | A, B, C |
4.2 Ana dildeki ortanın altı seviyedeki cümleleri sözlük yardımıyla hedef dile çevirir. | 1, 2, 22, 3, 7 | A, C |
5. Kendini geliştirebilmek için neye ihtiyacı olduğunu belirleyebilecektir | 1, 2, 22, 3, 7 | A, E |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 1, 2, 22, 3 | A, C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
2 | Out and about (Comperatives and superlatives yapılarının kullanımı) (Kıyafet alışverişlerinde kullanılabilecek ifadeler) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
3 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
4 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
5 | Chores and bores (Present perfect ve past simple zaman yapılarının kullanımı) (Geçmiş eylemlerden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
6 | What's on tv (Present perfect zaman yapısı içersinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Televizyon programlarıyla ilgili sorular sorma) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
7 | All about money (Gelecek zaman olarak -will yapısının kullanımı) (Bir kişiyi sosyal bir aktiviteye davet etme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
8 | What's for dinner (Nicelik ifadelerinin kullanımı) (Bankacılık işlemlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
9 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
10 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
11 | I need a vacation (First conditional yapılarıyla şartlı ifadelerin kullanımı) (Tatil planlarından bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
12 | At the office (Zorunluluk ifadeleri olarak -have to/don't have to/can/can't yapılarının kullanımı) (Yeni bir işten bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
13 | Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
14 | Around the house (Should/shouldn't yapılarının tavsiye ifadeleri olarak kullanımı) (Ev işlerinden bahsetme) | İlgili konunun kitaptan çalışılması |
Kaynak |
Network Get Connected Students Book - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. |
- New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh -Network Get Connected Workbook - Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford. - Network Online Practice Platform |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |