Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ALTERNATİF DİYETLER | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında çeşitli hastalıkların standart diyet tedavisinin haricinde alternatif diyet yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gastrointestinal sistem hastalıklarında alternatif diyetler , Gastrointestinal sistem hastalıklarında alternatif diyetler ,Otoimmün hastalıkların alternatif diyetleri ,Otoimmün hastalıkların alternatif diyetleri,Nörolojik hastalıkların alternatif diyetleri,Nörolojik hastalıkların alternatif diyetleri ,Kardiyovasküler hastalıkların alternatif diyetleri ,Kardiyovasküler hastalıkların alternatif diyetleri,Obezite ve ağırlık yönteminin alternatif diyetleri ,Obezite ve ağırlık yönteminin alternatif diyetleri ,Kanserde alternatif diyetler , Kanserde alternatif diyetler ,Teröpatik açlık diyetleri ,Teröpatik açlık diyetleri ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çeşitli hastalıkların beslenme tedavisinde alternatif beslenme yaklaşımlarına yönelik bilgi edinir. | 1, 11, 14 | A, C |
Alternatif diyet yaklaşımlarının hastalıklarla ilişkisini ve içeriğini öğrenir. | 1, 11, 14 | A, C |
Alternatif diyetlerin yaş gruplarına ve özel durumlara göre uygulanmasını, izlenmesini ve değerlendirmesini yorumlar. | 1, 11, 14 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Gastrointestinal sistem hastalıklarında alternatif diyetler | |
2 | Gastrointestinal sistem hastalıklarında alternatif diyetler | |
3 | Otoimmün hastalıkların alternatif diyetleri | |
4 | Otoimmün hastalıkların alternatif diyetleri | |
5 | Nörolojik hastalıkların alternatif diyetleri | |
6 | Nörolojik hastalıkların alternatif diyetleri | |
7 | Kardiyovasküler hastalıkların alternatif diyetleri | |
8 | Kardiyovasküler hastalıkların alternatif diyetleri | |
9 | Obezite ve ağırlık yönteminin alternatif diyetleri | |
10 | Obezite ve ağırlık yönteminin alternatif diyetleri | |
11 | Kanserde alternatif diyetler | |
12 | Kanserde alternatif diyetler | |
13 | Teröpatik açlık diyetleri | |
14 | Teröpatik açlık diyetleri |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |