Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESİN KONTROLÜ VE MEVZUATI | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Besinleri mevcut kontrol yöntemleri, mevzuat ve yasal düzenlemeler yönüyle değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Besin Kontrolü ve Gıda Mevzuatına Giriş,Günümüzde Besin Kontrolünün Önemi,Hukuki Olarak Besin Kontrolü ve Mevzuat,Besinlerin üretimi, tüketimi ve denetlenmesine dair kanun ve yönetmelikler,Yönetmeliklerin İncelenmesi,Türk Gıda Kodeksi,Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi I,Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi II,Mevzuatta Besin Üretim ve Satış yerleri,Besinlerin üretimi, işlenmesi ve depolama aşamalarındaki yasal düzenlemeler,Besin Kirliği ve Besin Kirliliğine Neden Olan Maddeler,Gıda Ambalajlama ve Etiketleme İlkeleri,Gıda Katkı Maddeleri,Gıda Katkı Maddeleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Besin kontrolünün ve mevzuatının önemini değerlendirebilmesi | 1, 2, 3 | A, C |
2. Mevzuatta yer alan yasal düzenlemeleri yorumlayabilmesi | 1, 2, 3 | A, C |
3. Besinlerin üretimi ve tüketimiyle ilgili düzenlemeleri açıklayabilmesi | 1, 2, 3 | A, C |
4. Besinlerle ilgili yasal düzenlemeleri ve uygulamaları tartışabilmesi | 1, 2, 3 | A, C |
5. Besin güvenliği yönünden mevzuatı değerlendirebilmesi | 1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Besin Kontrolü ve Gıda Mevzuatına Giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Günümüzde Besin Kontrolünün Önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Hukuki Olarak Besin Kontrolü ve Mevzuat | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Besinlerin üretimi, tüketimi ve denetlenmesine dair kanun ve yönetmelikler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Yönetmeliklerin İncelenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Türk Gıda Kodeksi | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi I | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Türk Gıda Kodeksi Ürün Tebliği İncelenmesi II | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Mevzuatta Besin Üretim ve Satış yerleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Besinlerin üretimi, işlenmesi ve depolama aşamalarındaki yasal düzenlemeler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Besin Kirliği ve Besin Kirliliğine Neden Olan Maddeler | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Gıda Ambalajlama ve Etiketleme İlkeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Gıda Katkı Maddeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Gıda Katkı Maddeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
1. Altuğ Onoğur, T., Elmacı, Y., Demirağ, K. Gıda Kalite Sağlama. Sidas yayıncılık, İzmir, 2011. 2. Türk Gıda Kodeksi (http://www.tarim.gov.tr/Sayfalar/Mevzuat.aspx) 3. Elif Öztetik. Gıda Mevzuatı ve Kalite Yönetimi. Anadolu Üniversitesi Sahaf Yayınevi. 4. E.Kirchsteiger, T.Baumgartner. Global Food Legislation: An Overview. July 2014. ISBN: 978-3-527-33555-8. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |