Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL AKTİVİTE VE SAĞLIK | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülay ARAS BAYRAM, Öğr.Gör. Pelin VURAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini öğretmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor tanımları,Fiziksel aktivite,Sağlıklı yaşamda fiziksel aktivite ve egzersizin önemi,Fiziksel aktiviteyi artırmak için öneriler,Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi,Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi,Egzersiz yapanlara genel beslenme önerileri,Egzersizin hastalıklarla ilişkisi,Çocuklara yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları,Yetişkinlere yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları,Tanımlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarında egzersiz ve beslenme,Egzersiz ve vücut bileşimi,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sağlıklı yaşamın temeli olan düzenli egzersizin önemi ile ilgili bilgilenecektir. | 1, 2, 8 | A |
2. Fiziksel Uygunluk ve Beslenme ile ilgili bilgilenecektir. | 1, 2, 8 | A |
3. Çocuklar (Fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar) ile ilgili bilgilenecektir. | 1, 2, 8 | A |
4. Yetişkinler (Fiziksel aktivitenin artırılmasına yönelik uygulamalar) ile ilgili bilgilenecektir. | 1, 2, 8 | A |
5. Egzersizin Hastalıklarla İlişkisi hastalıkların önlenme ve tedavisindeki yeri ile ilgili bilgilenecektir. | 1, 2, 8 | A |
6. Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Uygulamalarındaki Egzersizler ile ilgili bilgilenecektir. | 1, 2, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlığın tanımı ve temel sağlık | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
2 | Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor tanımları | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
3 | Fiziksel aktivite | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
4 | Sağlıklı yaşamda fiziksel aktivite ve egzersizin önemi | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
5 | Fiziksel aktiviteyi artırmak için öneriler | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
6 | Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
7 | Egzersiz, sağlık ve beslenme ilişkisi | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
8 | Egzersiz yapanlara genel beslenme önerileri | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
9 | Egzersizin hastalıklarla ilişkisi | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
10 | Çocuklara yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
11 | Yetişkinlere yönelik egzersizlerde beslenme uygulamaları | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
12 | Tanımlayıcı ve alternatif tıp uygulamalarında egzersiz ve beslenme | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
13 | Egzersiz ve vücut bileşimi | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
14 | Vaka çalışması | Önceden verilen ders notlarından ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Öğrenciye ders notu verilecektir. 1. Ersoy N., Ersoy G., Sağlığın Korumasında Fiziksel Aktivite ve Spor Beslenmesi Temel İlkeler, Ankara Nobel Tıp Kitabevi, 2020. 2. Maughan R.J., Nutrition in Sport, MPG Books LTD, GB, 2001. 3. Clark N., Sport Nutrition Guidebook, (second ed.) Human Kinetics, USA, 1997. 4. Williams H.M., Nutrition for Fitness and Sport, Brown Benchmark, USA, 1995. 5. Howley E., Frank B.D., Health and Fitness Instructor's Handbook, (third ed.) Human Kinetics, USA, 1997. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |