Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DEMOGRAFİK YAPI VE SAĞLIK | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Genel demografik kavramları ve nüfustaki değişimleri incelemek, nüfusun sosyal ve ekonomik etkilerini tartışmak, nüfus ve sağlık arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Demografiye giriş, kavramlar ve yöntemler,Nüfus büyüklüğü, yoğunluğu ve dağılımı,Nüfusun yaş ve cinsiyet yapısı,Nüfusun medeni durum ve özürlülük yapısı,Nüfusun öğrenim durumu,Nüfusun ekonomik faaliyet bakımından durumu,Nüfus artışı ve nüfus politikaları,Doğurganlık ve doğurganlığı etkileyen faktörler,Ölümlülük ve ölümleri etkileyen faktörler,Evlenmeler ve boşanmalar,Anne ve Çocuk sağlığı,Göç ve Kentleşme,Nüfus, beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Türkiye’nin demografik dönüşümü; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Nüfus yapısının özelliklerini tartışabilecektir. | 1, 12, 2 | A |
2. Nüfus yapısındaki değişimleri ve bunun sosyal ve ekonomik etkilerini tartışabilecektir. | 1, 12 | A |
3. Nüfus ve sağlık arasındaki ilişkiyi tartışabilecektir. | 1, 12 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Demografiye giriş, kavramlar ve yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Nüfus büyüklüğü, yoğunluğu ve dağılımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Nüfusun yaş ve cinsiyet yapısı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Nüfusun medeni durum ve özürlülük yapısı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Nüfusun öğrenim durumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Nüfusun ekonomik faaliyet bakımından durumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Nüfus artışı ve nüfus politikaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Doğurganlık ve doğurganlığı etkileyen faktörler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Ölümlülük ve ölümleri etkileyen faktörler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Evlenmeler ve boşanmalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Anne ve Çocuk sağlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Göç ve Kentleşme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Nüfus, beslenme ve sağlık arasındaki ilişki | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Türkiye’nin demografik dönüşümü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
-Türkiye’nin Demografik Dönüşümü: 1968‐2008; Prof. Dr. İsmet Koç ve ark. -Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırma Raporu, 2008 -Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırma Raporu, 2003 -Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırma Raporu, 1998 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |