Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESİN KİMYASI VE BESİN ANALİZLERİ I | 2+3 | 3,5 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal BÜYÜKUSLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere besinlerin fiziksel ve kimyasal özellikleri ve fonksiyonlarını anlamalarını sağlayacak bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Besin kimyasına giriş,Suyun besinlerdeki önemi,Besinlerde karbohidratlar,Besinlerde lipidler,Besinlerde amino asitler, peptidler ve proteinler,Besinlerde enzimler,Besinlerde mineraller,Besinlerde vitaminler,Oksidasyon ve besinlerdeki etkileri,Alkoller ve fermentasyon,Alkaloidler,Besin kimyasında kullanılan deneysel tayin yöntemleri,Endüstriyel besin analiz yöntemleri,Proje sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Besinlerin yapısını, depolama, üretim, pişirme ve hazırlama süreçlerinde yapılarındaki değişimleri ve besin analiz yöntemlerini beslenme ile ilişkilendirebilmesi | 1, 13, 3 | A, C |
2.Üretimden tüketime besinlerde kimyasal değişimleri ve bu değişimlerin besin değerlerine etkilerini yorumlayabilmesi | 1, 13 | A, C |
3.Besin kimyası dersinde edindiği bilgiler ile besinler ve insan sağlığı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilmesi | 1, 13 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Besin kimyasına giriş | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Suyun besinlerdeki önemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Besinlerde karbohidratlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Besinlerde lipidler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Besinlerde amino asitler, peptidler ve proteinler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Besinlerde enzimler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Besinlerde mineraller | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Besinlerde vitaminler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Oksidasyon ve besinlerdeki etkileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Alkoller ve fermentasyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Alkaloidler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Besin kimyasında kullanılan deneysel tayin yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Endüstriyel besin analiz yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Proje sunumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Ders notları |
-Gıda Kimyası, Arsan Bilişli, 2012 ISBN: 0310181996. -Gıda Kimyası, Mehmet Demirci, Şubat 2012 6. Baskı ISBN: 975-97146-2-0. -Gıda Kimyası, İlbilge Saldamlı, Ankara 2004 ISBN: ISBN 9789756331163. -Çeşitli bilimsel dergilerden elde edilen makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |