Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESİNLERE GİRİŞ2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri besinlerin kaynakları ve içerikleri ile besin grupları, tüketimleri ve sağlıklı beslenme modelleri konularında değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Besin nedir? Temel besinlerin tarihçesi. Besin ve besin öğesi arasındaki fark.,Besinlerin kaynakları:hayvansal ve bitkisel kaynaklar,Besinlerin içerikleri:karbonhidratlar,Besinlerin içerikleri:proteinler,Besinlerin içerikleri:yağlar,Besinlerin içerikleri:vitaminler,Besinlerin içerikleri:mineraller ve su,Besin öğelerinin vücut çalışmasındaki işlevleri,Besin grupları ve sağlıklı beslenme modelleri,Süt grubu:süt, yoğurt, peynir,Et grubu:Et, tavuk, balık, hindi, yumurta, kuru baklagiller,Ekmek grubu:Ekmek, bulgur, makarna, pirinç,Sebze-meyve grubu,Sağlıklı beslenme önerileri; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Besin kavramını açıklayıp, kaynaklarına göre sınıflandırabilmesini1, 10, 2, 3A, C
2.Besinleri işlevlerine göre sınıflandırıp, besin gruplarının önemini sorgulayabilmesini1, 2, 3A, C
3. Ülkemizdeki ve dünyadaki sağlıklı beslenme modellerini yorumlayabilmesini1, 2, 3A, C
4. Ülkemizdeki ve dünyadaki besin tüketim önerilerini 1, 2, 3A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besin nedir? Temel besinlerin tarihçesi. Besin ve besin öğesi arasındaki fark.Önerilen kaynaklardan konuya hazırlanılması
2Besinlerin kaynakları:hayvansal ve bitkisel kaynaklar1. kaynak 2-6. sayfalar
3Besinlerin içerikleri:karbonhidratlar1 kaynak 6-8. sayfalar
4Besinlerin içerikleri:proteinler1 kaynak 8. sayfa
5Besinlerin içerikleri:yağlar1. kaynak 8.sayfa
6Besinlerin içerikleri:vitaminler1. kaynak 11. sayfa
7Besinlerin içerikleri:mineraller ve su1.kaynak 11.sayfa
8Besin öğelerinin vücut çalışmasındaki işlevleriLevetin-Mc Mahon Plants and Society kitabı 160-169.sayfalar
9Besin grupları ve sağlıklı beslenme modelleriDünyadaki beslenme modellerinin incelenmesi http://www.eatright.org/ (American Academy of Nutrition and Dietetics) www.usda.gov (United States Department of Agriculture) http://www.hsph.harvard.edu/nutrition
10Süt grubu:süt, yoğurt, peynirhttps://www.choosemyplate.gov/dairy
11Et grubu:Et, tavuk, balık, hindi, yumurta, kuru baklagillerhttps://www.choosemyplate.gov/protein-foods
12Ekmek grubu:Ekmek, bulgur, makarna, pirinçhttps://www.choosemyplate.gov/grains
13Sebze-meyve grubuhttps://www.choosemyplate.gov/vegetables, https://www.choosemyplate.gov/fruits
14Sağlıklı beslenme önerilerihttp://www.eatright.org/resources/food/nutrition
Kaynak
Ders notları, Çeşitli makaleler
•Understanding Nutrition Eleanor Noss Whitney, Sharon Rady Rolfes, 13th edition. Wadsworth Publishing, 2012 •Mahan, L.K., Stump, S.E. Krause's Food & Nutrition Therapy. 12th edition, Elsevier, 2010. •Levetin- Mc Mahon Plants and Society 2th edition McGraw Hill 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
0
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
0
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
0
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
0
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
0
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
0
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
0
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
0
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu