Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK MUTFAĞI | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Merve PEHLİVAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk mutfağının tarihsel gelişimi ve Türk mutfağına ait yemeklerin hazırlama, pişirme ve servis yöntemlerinin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mutfak Kültürü,Mutfak Tarihi,Mutfak Mimarisi,Mutfak Araçları,Pişirme Teknikleri,Sofra Düzenleri Ve Servisi,Yemek Öğünleri,Yemek Yeme Adabı,Geçiş Dönemleri,Davet Yemekleri Ve ikramları,Kutsal Günler,Neşeli Günler, Yemekler ve Uygulamaları,Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak Bölümü; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk mutfağının tarihini, kültürünü ve yemeklerini açıklayabilmesi. | 1, 14, 2, 4 | C |
2. Türk mutfağına özgü hazırlama, pişirme, sofra düzeni ve servisi tanımlayabilmesi. | 1, 14, 2, 4 | C |
3. Özel günlerdeki Türk mutfağına özgü uygulamaları örneklendirebilmesi. | 1, 14, 2, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mutfak Kültürü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
2 | Mutfak Tarihi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
3 | Mutfak Mimarisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
4 | Mutfak Araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
5 | Pişirme Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
6 | Sofra Düzenleri Ve Servisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
7 | Yemek Öğünleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
8 | Yemek Yeme Adabı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
9 | Geçiş Dönemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
10 | Davet Yemekleri Ve ikramları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
11 | Kutsal Günler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
12 | Neşeli Günler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
13 | Yemekler ve Uygulamaları | Uygulaması yapılacak tarifin önerilen kaynaklardan araştırılması. |
14 | Gezi: Topkapı Müzesi Mutfak Bölümü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
Kaynak |
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları. |
- Halıcı N. Mevlevi Mutfağı. Metro Kültür Yayınları, İstanbul, 2007. - Halıcı N. Türk Mutfağı. Oğlak Yayınları, İstanbul, 2009. - Halıcı N. Açıklamalı Yemek ve Mutfak Terimleri Sözlüğü. Oğlak Yayıncılık, İstanbul, 2013. - Halıcı N. Selçuklu Dönemi Mutfağı. Selçuklu Belediyesi Kültür Yayınları, Konya, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |