Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donan›m› ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türleri hakkında bilgi sahibi olacak, | 1, 19, 6 | A, C |
Bilgisayar ile ilgili temel bazı sorunları çözümleyebilecek ve çözebilecek | 1, 19, 6 | A, C |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Sosyal ağların kullanımını ifade edebilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Sosyal medyanın önemini değerlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacak | 1, 19, 6 | A, C |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Web Tasarımı sürecini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlayabileceğiz. | 1, 19, 6 | A, C |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri belirtebilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Bilişim etiği kavramını tanımlayabilecek | 1, 19, 6 | A, C |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerine örnek verebilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Açık kaynak hareketini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenmeyi tartışabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri sıralayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları yapabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri sıralayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için ayarlamaları yaparak güvenli internet konusunda bilgi sahibi olabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını fark edebilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 19: Kavram Haritası, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar Donan›m› ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |