Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ, Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları,Atatürk’ün Dış Politikası,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması.,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını aktarabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Zaferin kazanılmasını açıklayabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Cumhuriyetin ilanını açıklayabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını değerlendirebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması, 1924 anayasası gibi olayları irdeleyebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Atatürk inkılaplarını tartışabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Çok partili hayata geçiş çalışmalarını irdeleyebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları değerlendirebilmesi | 1, 2, 3 | A |
Atatürk’ün dış politikasını açıklayabilmesi | 1, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
2 | Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
3 | Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
4 | Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
5 | Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
6 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
7 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
8 | Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
9 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
10 | 1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
11 | Atatürk’ün Dış Politikası | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
12 | Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
13 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
14 | Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs | Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
-Nutuk -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996. -Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |