Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | 0+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülgün ERSOY, Dr.Öğr.Üye. Hande BAKIRHAN, Dr.Öğr.Üye. Rabia İclal ÖZTÜRK, Öğr.Gör. Fatma Elif SEZER, Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA, Öğr.Gör. Merve PEHLİVAN, Öğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA, Doç.Dr. Indrani KALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Beslenme ve Diyetetik ile ilintili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ilebirlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminer konusunun belirlenmesi,Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri analizi ve yorumlama,Sunum hazırlama,Seminer sunumlarının yapılması,Seminer sunumlarının yapılması,Seminer sunumlarının yapılması,Seminer sunumlarının yapılması,Eksik ve hataların düzeltilip sunumları teslim edilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Literatür taraması yapar. | 1, 11, 14, 2, 8 | D |
Konuya ilişkin makaleleri özetler. | 1, 11, 14, 2, 8 | D |
Araştırma amacını ve metodunu açıklar. | 1, 11, 14, 2, 8 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Seminer konusunun belirlenmesi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Literatür araştırması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Veri analizi ve yorumlama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Sunum hazırlama | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Seminer sunumlarının yapılması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Seminer sunumlarının yapılması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Seminer sunumlarının yapılması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Seminer sunumlarının yapılması | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Eksik ve hataların düzeltilip sunumları teslim edilmesi | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Beslenme bilimleri ve diyetetik ile ilgili her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | X | |||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | X | |||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | X | |||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | X | |||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |