Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, alt ve üst ekstremite kemikleri, kasları, sinirleri ve damarları hakkında bilgi verebilir ve pratik uygulamaları yapmaktadır . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi,Üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite eklemleri,Üst ekstremite eklemleri,Omuz kol bölgesindeki kaslar,Ön kol, el bölgesi kasları,Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları ,Alt ekstremite kemikleri,Alt ekstremite kemikleri,Alt ekstremite kemikleri,Alt ekstremite eklemleri,Gluteal ve uyluk bölgesi kasları,Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları,Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Üst ekstremite kemiklerini açıklayabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Üst ekstremite eklemlerini açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Üst ekstremite eklemlerini bilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Omuz, kol bölgesi kaslarını açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Ön kol, el kaslarını açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Pleksus brachialis, üst ekstremite damarları açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Alt ekstremite kemiklerini açıklayabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Alt ekstremite kemiklerini bilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Alt ekstremite kemiklerini açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Alt ekstremite eklemlerini açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Gluteal, uyluk bölgesi kaslarını açıklar. | 1, 5, 8 | A, B |
Uyluk, bacak, ayak bölgesi kaslarını açıklayabilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarlarını bilir. | 1, 5, 8 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi | Ozan Anatomi |
2 | Üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi |
3 | Üst ekstremite eklemleri | Ozan Anatomi |
4 | Üst ekstremite eklemleri | Ozan Anatomi |
5 | Omuz kol bölgesindeki kaslar | Ozan Anatomi |
6 | Ön kol, el bölgesi kasları | Ozan Anatomi |
7 | Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları | Anatomi-Kaplan ARICI |
8 | Alt ekstremite kemikleri | Anatomi-Kaplan ARICI |
9 | Alt ekstremite kemikleri | Anatomi-Kaplan ARICI |
10 | Alt ekstremite kemikleri | Anatomi-Kaplan ARICI |
11 | Alt ekstremite eklemleri | Anatomi- Kaplan ARICI |
12 | Gluteal ve uyluk bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI |
13 | Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları | Ozan Anatomi |
14 | Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları | Anatomi-Kaplan ARICI |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |