Beslenme ve Diyetetik Bölümü öğrencilerine çalıştıkları işletmeler yada sahibi oldukları işletmelerde kullanabilecekleri düzeyde genel muhasebe bilgisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Muhasebenin tanımı, kavramları ve ilkeleri ,Muhasebe kayıtları ve tek düzen muhasebe sistemi ,Aktif ve pasif hesapların işleyişi ,Finansal varlıklar, dönen varlıkların işleyişi ,Duran varlıkların işleyişi ,Yabancı kaynakların kapsamları ve öz sermaye hesaplarının işleyişi ,Gelir hesapları ve işleyişi,Gider hesapları ve işleyişi,Temel mali tablolarının düzenlenmesi - gelir tablosu,Temel mali tabloların düzenlenmesi, bilanço ve diğer mali tablolar ,Maliyet hesaplarının işleyişi, beslenme ve diyetetikte maliyetlerin oluşması ,Dönem sonu envanter işlemleri ,Muhasebe dönem sonu kapanış işlemleri kar zararın hesaplanması ,İşletmenin finansal olaylarının değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Muhasebe ile ilgili teorik ve pratik yapılması gereken her türlü bilgi belge ve kanunları açıklar.
16, 3, 9
A
Dönem sonu işlemleri mali tabloların hazırlanması, belge,e-bildirge ve e-beyannamelerin hazırlanmasını ve verilmesini açıklar.
16, 3, 9
A
Kanunlar çerçevesinde doğru değerlemelerin yapılmasını önerip ya da kontrol edip yasal yollarla daha çok kar ya da daha az kar çıkmasını sağlayabilir düzeyde muhasebe becerisi kazanır.
16, 3, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Muhasebenin tanımı, kavramları ve ilkeleri
2
Muhasebe kayıtları ve tek düzen muhasebe sistemi
3
Aktif ve pasif hesapların işleyişi
4
Finansal varlıklar, dönen varlıkların işleyişi
5
Duran varlıkların işleyişi
6
Yabancı kaynakların kapsamları ve öz sermaye hesaplarının işleyişi
7
Gelir hesapları ve işleyişi
8
Gider hesapları ve işleyişi
9
Temel mali tablolarının düzenlenmesi - gelir tablosu
10
Temel mali tabloların düzenlenmesi, bilanço ve diğer mali tablolar
11
Maliyet hesaplarının işleyişi, beslenme ve diyetetikte maliyetlerin oluşması
12
Dönem sonu envanter işlemleri
13
Muhasebe dönem sonu kapanış işlemleri kar zararın hesaplanması
14
İşletmenin finansal olaylarının değerlendirilmesi
Kaynak
Ders notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İŞLETME MUHASEBESİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Beslenme ve Diyetetik Bölümü öğrencilerine çalıştıkları işletmeler yada sahibi oldukları işletmelerde kullanabilecekleri düzeyde genel muhasebe bilgisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Muhasebenin tanımı, kavramları ve ilkeleri ,Muhasebe kayıtları ve tek düzen muhasebe sistemi ,Aktif ve pasif hesapların işleyişi ,Finansal varlıklar, dönen varlıkların işleyişi ,Duran varlıkların işleyişi ,Yabancı kaynakların kapsamları ve öz sermaye hesaplarının işleyişi ,Gelir hesapları ve işleyişi,Gider hesapları ve işleyişi,Temel mali tablolarının düzenlenmesi - gelir tablosu,Temel mali tabloların düzenlenmesi, bilanço ve diğer mali tablolar ,Maliyet hesaplarının işleyişi, beslenme ve diyetetikte maliyetlerin oluşması ,Dönem sonu envanter işlemleri ,Muhasebe dönem sonu kapanış işlemleri kar zararın hesaplanması ,İşletmenin finansal olaylarının değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Muhasebe ile ilgili teorik ve pratik yapılması gereken her türlü bilgi belge ve kanunları açıklar.
16, 3, 9
A
Dönem sonu işlemleri mali tabloların hazırlanması, belge,e-bildirge ve e-beyannamelerin hazırlanmasını ve verilmesini açıklar.
16, 3, 9
A
Kanunlar çerçevesinde doğru değerlemelerin yapılmasını önerip ya da kontrol edip yasal yollarla daha çok kar ya da daha az kar çıkmasını sağlayabilir düzeyde muhasebe becerisi kazanır.
16, 3, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Muhasebenin tanımı, kavramları ve ilkeleri
2
Muhasebe kayıtları ve tek düzen muhasebe sistemi
3
Aktif ve pasif hesapların işleyişi
4
Finansal varlıklar, dönen varlıkların işleyişi
5
Duran varlıkların işleyişi
6
Yabancı kaynakların kapsamları ve öz sermaye hesaplarının işleyişi
7
Gelir hesapları ve işleyişi
8
Gider hesapları ve işleyişi
9
Temel mali tablolarının düzenlenmesi - gelir tablosu
10
Temel mali tabloların düzenlenmesi, bilanço ve diğer mali tablolar
11
Maliyet hesaplarının işleyişi, beslenme ve diyetetikte maliyetlerin oluşması
12
Dönem sonu envanter işlemleri
13
Muhasebe dönem sonu kapanış işlemleri kar zararın hesaplanması
14
İşletmenin finansal olaylarının değerlendirilmesi
Kaynak
Ders notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.