Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK GELİŞİMİ | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gülgün ERSOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yeliz Kübra KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı ,Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar,Çocuk Gelişimi Kuramları,Çocuk Gelişimi Kuramları,Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri ,Bebeklik döneminde gelişim,Bebeklik döneminde gelişim,Erken çocukluk döneminde gelişimi (devamı),Erken çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk gelişimi alanında temel kavram ve kuramları tartışır. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Doğum öncesi gelişimi anlatır. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Bebeklik dönemi gelişimini açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Gelişimde çevrenin etkisini yorumlar. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Çocukluk dönemiyle ilgili gelişimsel özellikleri açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Erken çocukluk dönemi gelişim evrelerini açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Erken çocukluk döneminde eğitimin önemini ifade eder. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Okul döneminde gelişimin evrelerini açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Ergenlik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Çocuk gelişiminde meslekler arası işbirliğinin önemini açıklar. | 1, 10, 14, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
2 | Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
3 | Çocuk Gelişimi Kuramları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
4 | Çocuk Gelişimi Kuramları | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
5 | Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
6 | Bebeklik döneminde gelişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
7 | Bebeklik döneminde gelişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
8 | Erken çocukluk döneminde gelişimi (devamı) | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
9 | Erken çocukluk döneminde gelişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
10 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
11 | Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
12 | Ergenlik döneminde gelişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
13 | Ergenlik döneminde gelişim | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması |
Kaynak |
Ders Sunumları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar. | ||||||
0 | Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür. | ||||||
0 | Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
0 | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. | ||||||
0 | Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
0 | Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar. | ||||||
0 | Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |