Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETME MUHASEBESİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBeslenme ve Diyetetik Bölümü öğrencilerine çalıştıkları işletmeler yada sahibi oldukları işletmelerde kullanabilecekleri düzeyde genel muhasebe bilgisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Muhasebenin tanımı, kavramları ve ilkeleri ,Muhasebe kayıtları ve tek düzen muhasebe sistemi ,Aktif ve pasif hesapların işleyişi ,Finansal varlıklar, dönen varlıkların işleyişi ,Duran varlıkların işleyişi ,Yabancı kaynakların kapsamları ve öz sermaye hesaplarının işleyişi ,Gelir hesapları ve işleyişi,Gider hesapları ve işleyişi,Temel mali tablolarının düzenlenmesi - gelir tablosu,Temel mali tabloların düzenlenmesi, bilanço ve diğer mali tablolar ,Maliyet hesaplarının işleyişi, beslenme ve diyetetikte maliyetlerin oluşması ,Dönem sonu envanter işlemleri ,Muhasebe dönem sonu kapanış işlemleri kar zararın hesaplanması ,İşletmenin finansal olaylarının değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Muhasebe ile ilgili teorik ve pratik yapılması gereken her türlü bilgi belge ve kanunları açıklar. 16, 3, 9A
Dönem sonu işlemleri mali tabloların hazırlanması, belge,e-bildirge ve e-beyannamelerin hazırlanmasını ve verilmesini açıklar. 16, 3, 9A
Kanunlar çerçevesinde doğru değerlemelerin yapılmasını önerip ya da kontrol edip yasal yollarla daha çok kar ya da daha az kar çıkmasını sağlayabilir düzeyde muhasebe becerisi kazanır. 16, 3, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Muhasebenin tanımı, kavramları ve ilkeleri
2Muhasebe kayıtları ve tek düzen muhasebe sistemi
3Aktif ve pasif hesapların işleyişi
4Finansal varlıklar, dönen varlıkların işleyişi
5Duran varlıkların işleyişi
6Yabancı kaynakların kapsamları ve öz sermaye hesaplarının işleyişi
7Gelir hesapları ve işleyişi
8Gider hesapları ve işleyişi
9Temel mali tablolarının düzenlenmesi - gelir tablosu
10Temel mali tabloların düzenlenmesi, bilanço ve diğer mali tablolar
11Maliyet hesaplarının işleyişi, beslenme ve diyetetikte maliyetlerin oluşması
12Dönem sonu envanter işlemleri
13Muhasebe dönem sonu kapanış işlemleri kar zararın hesaplanması
14İşletmenin finansal olaylarının değerlendirilmesi
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETME MUHASEBESİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBeslenme ve Diyetetik Bölümü öğrencilerine çalıştıkları işletmeler yada sahibi oldukları işletmelerde kullanabilecekleri düzeyde genel muhasebe bilgisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Muhasebenin tanımı, kavramları ve ilkeleri ,Muhasebe kayıtları ve tek düzen muhasebe sistemi ,Aktif ve pasif hesapların işleyişi ,Finansal varlıklar, dönen varlıkların işleyişi ,Duran varlıkların işleyişi ,Yabancı kaynakların kapsamları ve öz sermaye hesaplarının işleyişi ,Gelir hesapları ve işleyişi,Gider hesapları ve işleyişi,Temel mali tablolarının düzenlenmesi - gelir tablosu,Temel mali tabloların düzenlenmesi, bilanço ve diğer mali tablolar ,Maliyet hesaplarının işleyişi, beslenme ve diyetetikte maliyetlerin oluşması ,Dönem sonu envanter işlemleri ,Muhasebe dönem sonu kapanış işlemleri kar zararın hesaplanması ,İşletmenin finansal olaylarının değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Muhasebe ile ilgili teorik ve pratik yapılması gereken her türlü bilgi belge ve kanunları açıklar. 16, 3, 9A
Dönem sonu işlemleri mali tabloların hazırlanması, belge,e-bildirge ve e-beyannamelerin hazırlanmasını ve verilmesini açıklar. 16, 3, 9A
Kanunlar çerçevesinde doğru değerlemelerin yapılmasını önerip ya da kontrol edip yasal yollarla daha çok kar ya da daha az kar çıkmasını sağlayabilir düzeyde muhasebe becerisi kazanır. 16, 3, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Muhasebenin tanımı, kavramları ve ilkeleri
2Muhasebe kayıtları ve tek düzen muhasebe sistemi
3Aktif ve pasif hesapların işleyişi
4Finansal varlıklar, dönen varlıkların işleyişi
5Duran varlıkların işleyişi
6Yabancı kaynakların kapsamları ve öz sermaye hesaplarının işleyişi
7Gelir hesapları ve işleyişi
8Gider hesapları ve işleyişi
9Temel mali tablolarının düzenlenmesi - gelir tablosu
10Temel mali tabloların düzenlenmesi, bilanço ve diğer mali tablolar
11Maliyet hesaplarının işleyişi, beslenme ve diyetetikte maliyetlerin oluşması
12Dönem sonu envanter işlemleri
13Muhasebe dönem sonu kapanış işlemleri kar zararın hesaplanması
14İşletmenin finansal olaylarının değerlendirilmesi
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57