Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ETİK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, beslenme ve diyet alanında verilen eğitim, meslek yasa ve yönetmelikleri, çalışma alanları ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanması ,Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması ,Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması, Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesi ,Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesi,Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesi ,Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesi ,Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanması ,Mesleki etiğin tanımlanabilmesi ,Deontoloji kavramının tanımlanabilmesi ,Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesi ,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesi ,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanması ,Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dünyada ve Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik alanında verilen eğitimi değerlendirir. 10, 16, 9A
Beslenme ve Diyetetik ile ilgili yasa ve yönetmelikleri açıklar. 10, 16, 9A
Beslenme ve Diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası meslek kuruluşlarını açıklar. 10, 16, 9A
Diyetisyenin çalışma alanlarını ve etik kuralları açıklar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanması
2Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması
3Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması
4 Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesi
5Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesi
6Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesi
7Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesi
8Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanması
9Mesleki etiğin tanımlanabilmesi
10Deontoloji kavramının tanımlanabilmesi
11Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesi
12Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesi
13Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanması
14Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesi
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK BİLİMLERİNDE ETİK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, beslenme ve diyet alanında verilen eğitim, meslek yasa ve yönetmelikleri, çalışma alanları ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanması ,Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması ,Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması, Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesi ,Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesi,Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesi ,Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesi ,Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanması ,Mesleki etiğin tanımlanabilmesi ,Deontoloji kavramının tanımlanabilmesi ,Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesi ,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesi ,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanması ,Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dünyada ve Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik alanında verilen eğitimi değerlendirir. 10, 16, 9A
Beslenme ve Diyetetik ile ilgili yasa ve yönetmelikleri açıklar. 10, 16, 9A
Beslenme ve Diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası meslek kuruluşlarını açıklar. 10, 16, 9A
Diyetisyenin çalışma alanlarını ve etik kuralları açıklar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanması
2Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması
3Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması
4 Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesi
5Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesi
6Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesi
7Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesi
8Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanması
9Mesleki etiğin tanımlanabilmesi
10Deontoloji kavramının tanımlanabilmesi
11Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesi
12Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesi
13Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanması
14Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesi
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57