Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL DURUMLARDA BESLENME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Elif SEZER, Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ, Öğr.Gör. Merve PEHLİVAN, Öğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA, Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında, özel durumlarda karşılaşılan beslenme sorunlarının ve beslenme bozukluklarının incelenmesi, besin ve besin ögeleri gereksinimlerinin belirlenmesi, beslenme tedavisinin oluşturulması ve özel durumlarda sağlığın korunması ve geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşçilerde beslenme sorunları ve yönetimi , İşçilerde enerji ve besin ögeleri gereksinimleri ,Sporcularda enerji, besin ögeleri ve sıvı gereksinimi,Antrenman/müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında beslenme ile besin destekleri kullanımı ,Vejetaryen diyetler ve beslenme yönünden değerlendirilmesi ,Afet durumlarında beslenme ve beslenme sorunları ,Acil yardım ve afet durumlarında enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri ,Yaşlılarda sıklıkla görülen beslenme sorunları ,Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinimleri ,Engelli bireylerde görülen beslenme bozuklukları ve sorunları ,Engelli bireylerin besin ve besin ögeleri gereksinimi ,Okul öncesi, okul dönemi çocuklarda ve adölesanlarda beslenme sorunları ,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel durumlarda beslenme sorunlarını öğrenir. 14, 18, 9A
Özel durumlarda enerji ve besin ögeleri gereksinimini öğrenir. 14, 18, 9A
Özel durumlarda beslenme tedavisini planlar.14, 18, 9A
Özel durumlarda sağlığın korunması ve geliştirmesine yönelik bilgi ve beceri edinir. 14, 18, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşçilerde beslenme sorunları ve yönetimi
2 İşçilerde enerji ve besin ögeleri gereksinimleri
3Sporcularda enerji, besin ögeleri ve sıvı gereksinimi
4Antrenman/müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında beslenme ile besin destekleri kullanımı
5Vejetaryen diyetler ve beslenme yönünden değerlendirilmesi
6Afet durumlarında beslenme ve beslenme sorunları
7Acil yardım ve afet durumlarında enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri
8Yaşlılarda sıklıkla görülen beslenme sorunları
9Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinimleri
10Engelli bireylerde görülen beslenme bozuklukları ve sorunları
11Engelli bireylerin besin ve besin ögeleri gereksinimi
12Okul öncesi, okul dönemi çocuklarda ve adölesanlarda beslenme sorunları
13Öğrenci proje sunumları
14Öğrenci proje sunumları
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL DURUMLARDA BESLENME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Elif SEZER, Dr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ, Öğr.Gör. Merve PEHLİVAN, Öğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA, Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında, özel durumlarda karşılaşılan beslenme sorunlarının ve beslenme bozukluklarının incelenmesi, besin ve besin ögeleri gereksinimlerinin belirlenmesi, beslenme tedavisinin oluşturulması ve özel durumlarda sağlığın korunması ve geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşçilerde beslenme sorunları ve yönetimi , İşçilerde enerji ve besin ögeleri gereksinimleri ,Sporcularda enerji, besin ögeleri ve sıvı gereksinimi,Antrenman/müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında beslenme ile besin destekleri kullanımı ,Vejetaryen diyetler ve beslenme yönünden değerlendirilmesi ,Afet durumlarında beslenme ve beslenme sorunları ,Acil yardım ve afet durumlarında enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri ,Yaşlılarda sıklıkla görülen beslenme sorunları ,Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinimleri ,Engelli bireylerde görülen beslenme bozuklukları ve sorunları ,Engelli bireylerin besin ve besin ögeleri gereksinimi ,Okul öncesi, okul dönemi çocuklarda ve adölesanlarda beslenme sorunları ,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel durumlarda beslenme sorunlarını öğrenir. 14, 18, 9A
Özel durumlarda enerji ve besin ögeleri gereksinimini öğrenir. 14, 18, 9A
Özel durumlarda beslenme tedavisini planlar.14, 18, 9A
Özel durumlarda sağlığın korunması ve geliştirmesine yönelik bilgi ve beceri edinir. 14, 18, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşçilerde beslenme sorunları ve yönetimi
2 İşçilerde enerji ve besin ögeleri gereksinimleri
3Sporcularda enerji, besin ögeleri ve sıvı gereksinimi
4Antrenman/müsabaka öncesi, sırası ve sonrasında beslenme ile besin destekleri kullanımı
5Vejetaryen diyetler ve beslenme yönünden değerlendirilmesi
6Afet durumlarında beslenme ve beslenme sorunları
7Acil yardım ve afet durumlarında enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri
8Yaşlılarda sıklıkla görülen beslenme sorunları
9Yaşlılarda besin ve besin ögesi gereksinimleri
10Engelli bireylerde görülen beslenme bozuklukları ve sorunları
11Engelli bireylerin besin ve besin ögeleri gereksinimi
12Okul öncesi, okul dönemi çocuklarda ve adölesanlarda beslenme sorunları
13Öğrenci proje sunumları
14Öğrenci proje sunumları
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57