Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EATOLOJİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEatoloji dersinin amacı; yeme bilimini yeme öncesi, sırasında ve sonrası olmak üzere incelemek ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eatoloji ile ilgili genel kavramlar,Gıda sistemleri ,Ekoloji ve besin ilişkisi ,Beslenmenin karbon ve su ayak izi; karbon ayak izi düşük diyet planlaması ,Gıda egemenliği ,Fonksiyonel ve geleneksel besinler ,Geleceğin alternatif besinleri ve laboratuvar üretimi (yapay) besinler ,Yeme işlevinin metabolik süreçleri ,Yetersiz beslenmeye neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri ,Aşırı beslenmeye (obeziteye) neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri ,Gıda israfı ve atıkları, Endüstrileşme sürecinin gıda tüketimi ve sağlıklı beslenme üzerine etkileri , Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ,Ülkemizde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeme bilimini bir bütün olarak değerlendirebileceklerdir.  14, 16, 9A, E
Üretimden tabağa tüm gıda süreçlerini değerlendirebileceklerdir.  14, 16, 9E
Sağlıklı gıda ve dengeli-yeterli beslenme ilişkisini sürdürülebilirlik açısından değerlendirebileceklerdir.  14, 16, 9A, E
Dünyada ve ülkemizde gıda ve beslenme sorunlarını değerlendirip çözüm önerilerini tartışabileceklerdir. 14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eatoloji ile ilgili genel kavramlar
2Gıda sistemleri
3Ekoloji ve besin ilişkisi
4Beslenmenin karbon ve su ayak izi; karbon ayak izi düşük diyet planlaması
5Gıda egemenliği
6Fonksiyonel ve geleneksel besinler
7Geleceğin alternatif besinleri ve laboratuvar üretimi (yapay) besinler
8Yeme işlevinin metabolik süreçleri
9Yetersiz beslenmeye neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri
10Aşırı beslenmeye (obeziteye) neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri
11Gıda israfı ve atıkları
12 Endüstrileşme sürecinin gıda tüketimi ve sağlıklı beslenme üzerine etkileri
13 Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
14Ülkemizde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EATOLOJİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEatoloji dersinin amacı; yeme bilimini yeme öncesi, sırasında ve sonrası olmak üzere incelemek ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eatoloji ile ilgili genel kavramlar,Gıda sistemleri ,Ekoloji ve besin ilişkisi ,Beslenmenin karbon ve su ayak izi; karbon ayak izi düşük diyet planlaması ,Gıda egemenliği ,Fonksiyonel ve geleneksel besinler ,Geleceğin alternatif besinleri ve laboratuvar üretimi (yapay) besinler ,Yeme işlevinin metabolik süreçleri ,Yetersiz beslenmeye neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri ,Aşırı beslenmeye (obeziteye) neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri ,Gıda israfı ve atıkları, Endüstrileşme sürecinin gıda tüketimi ve sağlıklı beslenme üzerine etkileri , Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ,Ülkemizde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeme bilimini bir bütün olarak değerlendirebileceklerdir.  14, 16, 9A, E
Üretimden tabağa tüm gıda süreçlerini değerlendirebileceklerdir.  14, 16, 9E
Sağlıklı gıda ve dengeli-yeterli beslenme ilişkisini sürdürülebilirlik açısından değerlendirebileceklerdir.  14, 16, 9A, E
Dünyada ve ülkemizde gıda ve beslenme sorunlarını değerlendirip çözüm önerilerini tartışabileceklerdir. 14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eatoloji ile ilgili genel kavramlar
2Gıda sistemleri
3Ekoloji ve besin ilişkisi
4Beslenmenin karbon ve su ayak izi; karbon ayak izi düşük diyet planlaması
5Gıda egemenliği
6Fonksiyonel ve geleneksel besinler
7Geleceğin alternatif besinleri ve laboratuvar üretimi (yapay) besinler
8Yeme işlevinin metabolik süreçleri
9Yetersiz beslenmeye neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri
10Aşırı beslenmeye (obeziteye) neden olan faktörler ve insan yaşam kalitesi üzerine etkileri
11Gıda israfı ve atıkları
12 Endüstrileşme sürecinin gıda tüketimi ve sağlıklı beslenme üzerine etkileri
13 Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
14Ülkemizde Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57