Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÜNYA MUTFAĞI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünya mutfaklarının özelliklerini, yöresel yemekleri ve sağlıkla ilişkisini değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Yemek ve kültür,Yemek ve kültür II,Mutfağın tarihsel gelişimi,Mutfağın tarihsel gelişimi,Türk Mutfağının genel özellikleri ,Türk geleneksel besinleri ve sağlık etkileşimi,Güney Amerika kıtası mutfakları,Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu ve Batı Asya ülkeleri,Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Güney ve Kuzey Asya ülkeleri,Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu Avrupa,Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Diğer Avrupa ülkeleri,Kuzey Amerika kıtası mutfakları,Afrika kıtası mutfakları,İçecekler ve kültür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Dünya mutfağına özgü yemekleri tanımlar.10, 14, 16, 5, 9A, E
2.Dünya mutfağına özgü yemeklerin hazırlanma ve pişirme şekillerini açıklar.10, 14, 16, 5, 9A, E
3. Mutfak araçlarını ve pişirme tekniklerini sınıflandırır.10, 14, 16, 5, 9A, E
4. Özel kültürel günlerdeki Dünya mutfağına özgü yemekleri örneklendirir.10, 14, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yemek ve kültürÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Yemek ve kültür IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Mutfağın tarihsel gelişimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Mutfağın tarihsel gelişimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Türk Mutfağının genel özellikleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Türk geleneksel besinleri ve sağlık etkileşimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Güney Amerika kıtası mutfaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu ve Batı Asya ülkeleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Güney ve Kuzey Asya ülkeleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu AvrupaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Diğer Avrupa ülkeleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Kuzey Amerika kıtası mutfaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Afrika kıtası mutfaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14İçecekler ve kültürÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1. Gilles Fumey, Dünya Mutfakları Atlası, NTV Yayınları, 2000, İstanbul 2. Dolales Freely, Türk Gezginler İçin Dünya Mutfağı, Çitlembik Yayınları, 2010 3. Yemek kültürü ile ilgili dergiler 4. Loftus, D. (2012). Around the World in 80 Dishes : Classic Recipes from the World's Favourite Chefs. Atlantic Books, New York. 5. Lang, Harvey, J. (2006). Larousse Gastronomique : World's Greatest Culinary Encyclopedia. Potter, Paris.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DÜNYA MUTFAĞI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Neda SALEKİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünya mutfaklarının özelliklerini, yöresel yemekleri ve sağlıkla ilişkisini değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Yemek ve kültür,Yemek ve kültür II,Mutfağın tarihsel gelişimi,Mutfağın tarihsel gelişimi,Türk Mutfağının genel özellikleri ,Türk geleneksel besinleri ve sağlık etkileşimi,Güney Amerika kıtası mutfakları,Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu ve Batı Asya ülkeleri,Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Güney ve Kuzey Asya ülkeleri,Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu Avrupa,Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Diğer Avrupa ülkeleri,Kuzey Amerika kıtası mutfakları,Afrika kıtası mutfakları,İçecekler ve kültür; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Dünya mutfağına özgü yemekleri tanımlar.10, 14, 16, 5, 9A, E
2.Dünya mutfağına özgü yemeklerin hazırlanma ve pişirme şekillerini açıklar.10, 14, 16, 5, 9A, E
3. Mutfak araçlarını ve pişirme tekniklerini sınıflandırır.10, 14, 16, 5, 9A, E
4. Özel kültürel günlerdeki Dünya mutfağına özgü yemekleri örneklendirir.10, 14, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yemek ve kültürÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Yemek ve kültür IIÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Mutfağın tarihsel gelişimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Mutfağın tarihsel gelişimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Türk Mutfağının genel özellikleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Türk geleneksel besinleri ve sağlık etkileşimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Güney Amerika kıtası mutfaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu ve Batı Asya ülkeleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Asya kıtası ülkeleri mutfakları- Güney ve Kuzey Asya ülkeleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Doğu AvrupaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Avrupa kıtası ülkeleri mutfakları- Diğer Avrupa ülkeleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Kuzey Amerika kıtası mutfaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Afrika kıtası mutfaklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14İçecekler ve kültürÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1. Gilles Fumey, Dünya Mutfakları Atlası, NTV Yayınları, 2000, İstanbul 2. Dolales Freely, Türk Gezginler İçin Dünya Mutfağı, Çitlembik Yayınları, 2010 3. Yemek kültürü ile ilgili dergiler 4. Loftus, D. (2012). Around the World in 80 Dishes : Classic Recipes from the World's Favourite Chefs. Atlantic Books, New York. 5. Lang, Harvey, J. (2006). Larousse Gastronomique : World's Greatest Culinary Encyclopedia. Potter, Paris.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57