Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME-Bahar Dönemi2+33,56
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN, Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuklarda sık görülen hastalıkları tanımak, hastalıkların etiyolojisi ve çocuk hastalıklarında beslenmenin önemini kavramak, çocuk hastalıklarına ilişkin güncel diyet tedavisini öğrenmek ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Protein Enerji Malnütrüsyonu ve beslenme tedavisi,Emilim bozukluklarında (Malabsorbsiyonda) beslenme tedavisi,Akut-kronik gastroenteritte ve konstipasyonda beslenme özellikleri,Doğuştan metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi I,Doğuştan metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi II,Doğumsal kalp hastalıklarında beslenme özellikleri,Şişmanlık ve beslenme özellikleri,Tip 1 Diyabet ve beslenme tedavisi,Böbrek hastalıklarında beslenme tedavisi,Karaciğer hastalıklarında beslenme özellikleri,Hematoloji-onkoloji hastalıklarında beslenme özellikleri,Enfeksiyon hastalıklarında beslenme,Nörolojik hastalıklar ve beslenme özellikleri,Besin allerjilerinde beslenme özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuklarda doğuştan ve sonradan oluşan hastalıkları, nedenlerini ve klinik bulgularını tanımlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
2. Hastalığın klinik ve laboratuvar bulgularını esas alarak, günlük enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini belirler.10, 13, 16, 4, 9A, E
3. Gereksinimleri karşılayacak menüleri düzenler.10, 13, 16, 4, 9A, E
4. Çocukların büyüme-gelişme ve beslenme durumlarını değerlendirip hastalıkların diyet tedavisine ilişkin özel ürünleri planlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
5. Diyetin uygulanması sırasında ortaya çıkan sorunları belirler ve çözüm önerileri geliştirir.10, 13, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Protein Enerji Malnütrüsyonu ve beslenme tedavisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Emilim bozukluklarında (Malabsorbsiyonda) beslenme tedavisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Akut-kronik gastroenteritte ve konstipasyonda beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Doğuştan metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi IÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Doğuştan metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi IIÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Doğumsal kalp hastalıklarında beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Şişmanlık ve beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Tip 1 Diyabet ve beslenme tedavisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Böbrek hastalıklarında beslenme tedavisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Karaciğer hastalıklarında beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Hematoloji-onkoloji hastalıklarında beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Enfeksiyon hastalıklarında beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Nörolojik hastalıklar ve beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Besin allerjilerinde beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1. American Academy of Pediatrics. Pediatric Nutrition Handbook. Sixth Edition. 2009. 2. Shaw V.Lawson M. Clinical Pediatric Dietetics Second Edition Blacwell Sciences Ltd.-2001 3. Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi Hatipoğlu Yayınları 2000. 4. Pediatri I-II Eds:Neyzi O. Ertuğrul T. 3.baskı-2010. 5. Pediatric Nutrition in Practice. Eds:Koletzko B. Nestle Nutrition Enstitutes. Karger, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK HASTALIKLARINDA BESLENME-Bahar Dönemi2+33,56
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN, Dr.Öğr.Üye. Volkan ÖZKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuklarda sık görülen hastalıkları tanımak, hastalıkların etiyolojisi ve çocuk hastalıklarında beslenmenin önemini kavramak, çocuk hastalıklarına ilişkin güncel diyet tedavisini öğrenmek ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Protein Enerji Malnütrüsyonu ve beslenme tedavisi,Emilim bozukluklarında (Malabsorbsiyonda) beslenme tedavisi,Akut-kronik gastroenteritte ve konstipasyonda beslenme özellikleri,Doğuştan metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi I,Doğuştan metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi II,Doğumsal kalp hastalıklarında beslenme özellikleri,Şişmanlık ve beslenme özellikleri,Tip 1 Diyabet ve beslenme tedavisi,Böbrek hastalıklarında beslenme tedavisi,Karaciğer hastalıklarında beslenme özellikleri,Hematoloji-onkoloji hastalıklarında beslenme özellikleri,Enfeksiyon hastalıklarında beslenme,Nörolojik hastalıklar ve beslenme özellikleri,Besin allerjilerinde beslenme özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çocuklarda doğuştan ve sonradan oluşan hastalıkları, nedenlerini ve klinik bulgularını tanımlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
2. Hastalığın klinik ve laboratuvar bulgularını esas alarak, günlük enerji ve besin ögeleri gereksinimlerini belirler.10, 13, 16, 4, 9A, E
3. Gereksinimleri karşılayacak menüleri düzenler.10, 13, 16, 4, 9A, E
4. Çocukların büyüme-gelişme ve beslenme durumlarını değerlendirip hastalıkların diyet tedavisine ilişkin özel ürünleri planlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
5. Diyetin uygulanması sırasında ortaya çıkan sorunları belirler ve çözüm önerileri geliştirir.10, 13, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Protein Enerji Malnütrüsyonu ve beslenme tedavisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Emilim bozukluklarında (Malabsorbsiyonda) beslenme tedavisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Akut-kronik gastroenteritte ve konstipasyonda beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Doğuştan metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi IÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Doğuştan metabolizma hastalıkları ve beslenme tedavisi IIÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Doğumsal kalp hastalıklarında beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Şişmanlık ve beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Tip 1 Diyabet ve beslenme tedavisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Böbrek hastalıklarında beslenme tedavisiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Karaciğer hastalıklarında beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Hematoloji-onkoloji hastalıklarında beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Enfeksiyon hastalıklarında beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Nörolojik hastalıklar ve beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Besin allerjilerinde beslenme özellikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Ders notları, Powerpoint sunum dosyaları.
1. American Academy of Pediatrics. Pediatric Nutrition Handbook. Sixth Edition. 2009. 2. Shaw V.Lawson M. Clinical Pediatric Dietetics Second Edition Blacwell Sciences Ltd.-2001 3. Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi Hatipoğlu Yayınları 2000. 4. Pediatri I-II Eds:Neyzi O. Ertuğrul T. 3.baskı-2010. 5. Pediatric Nutrition in Practice. Eds:Koletzko B. Nestle Nutrition Enstitutes. Karger, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57