Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE DİYETETİK ALANINDA ETİK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, beslenme ve diyet alanında verilen eğitim, meslek yasa ve yönetmelikleri, çalışma alanları ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanması,Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması,Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması,Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesi,Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesi,Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesi,Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesi,Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanması,Mesleki etiğin tanımlanabilmesi,Deontoloji kavramının tanımlanabilmesi,Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesi,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesi,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanması,Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dünyada ve Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik alanında verilen eğitimi değerlendirir.10, 16, 9A, E
2. Beslenme ve Diyetetik ile ilgili yasa ve yönetmelikleri yorumlar.10, 16, 9A, E
3. Beslenme ve Diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası meslek kuruluşlarını örnekler.10, 16, 9A, E
4. Diyetisyenin çalışma alanlarını ve etik kuralları değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
2Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
3Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
5Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Mesleki etiğin tanımlanabilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
10Deontoloji kavramının tanımlanabilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
11Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
12Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
13Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
14Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1-Morris JC. Dietitian’s guide to assessment and Documentation, Jones and Bartlett Publishers, Massachussetts, 2011. 2-Tayfur M, Barış O, Baştaş NN. Dünyada ve Türkiye’de Beslenme ve Diyetetik Eğitimi- Öğretimi, Diyetisyenin Meslek Etiği, Hatiboğlu Basım ve Yayım San Tic Ltd Şti, Ankara, 2011. 3-Tayfur M. Diyetisyenlik Eğitimi ve Meslek Etiği, Hatiboğlu Yayınları, 2. Baskı, Ankara, 2014. 4-Tayfur M. Diyetisyenin Çalışma Rehberi, Hatiboğlu Yayınları, 1. Baskı Ankara, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE DİYETETİK ALANINDA ETİK-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, beslenme ve diyet alanında verilen eğitim, meslek yasa ve yönetmelikleri, çalışma alanları ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanması,Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması,Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanması,Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesi,Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesi,Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesi,Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesi,Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanması,Mesleki etiğin tanımlanabilmesi,Deontoloji kavramının tanımlanabilmesi,Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesi,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesi,Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanması,Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Dünyada ve Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik alanında verilen eğitimi değerlendirir.10, 16, 9A, E
2. Beslenme ve Diyetetik ile ilgili yasa ve yönetmelikleri yorumlar.10, 16, 9A, E
3. Beslenme ve Diyetetik ile ilgili ulusal ve uluslararası meslek kuruluşlarını örnekler.10, 16, 9A, E
4. Diyetisyenin çalışma alanlarını ve etik kuralları değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Diyetisyenlik mesleğinin tanımlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
2Türkiye'de Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
3Dünyada Beslenme ve Diyetetik eğitiminin yorumlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Meslek kuruluşları ve diğer meslek birliklerinin ifade edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
5Beslenme ve diyetetik biliminin gelişmesinin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Beslenme ve Diyetetik alanındaki ilk uygulamaların incelenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Beslenme ve diyetetik ile ilgili çalışma yapılabilecek alanların belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Ülkemizde diyetisyenliğin gelişmesinin yorumlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Mesleki etiğin tanımlanabilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
10Deontoloji kavramının tanımlanabilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
11Meslek etiği kavramının öneminin değerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
12Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin ifade edilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
13Diyetisyenlik mesleği etik ilkelerinin uygulanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
14Uygulamada karşılaşılan etik sorun örneklerinin incelenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1-Morris JC. Dietitian’s guide to assessment and Documentation, Jones and Bartlett Publishers, Massachussetts, 2011. 2-Tayfur M, Barış O, Baştaş NN. Dünyada ve Türkiye’de Beslenme ve Diyetetik Eğitimi- Öğretimi, Diyetisyenin Meslek Etiği, Hatiboğlu Basım ve Yayım San Tic Ltd Şti, Ankara, 2011. 3-Tayfur M. Diyetisyenlik Eğitimi ve Meslek Etiği, Hatiboğlu Yayınları, 2. Baskı, Ankara, 2014. 4-Tayfur M. Diyetisyenin Çalışma Rehberi, Hatiboğlu Yayınları, 1. Baskı Ankara, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57