Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİŞİMİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ,Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar,Çocuk Gelişimi Kuramları,Çocuk Gelişimi Kuramları,Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri ,Bebeklik döneminde gelişim,Bebeklik döneminde gelişim,Erken çocukluk döneminde gelişimi (devamı),Erken çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında temel kavram ve kuramları tartışır.10, 14, 16, 9A, E
Doğum öncesi gelişimi anlatır.10, 14, 16, 9A, E
Bebeklik dönemi gelişimini açıklar.10, 14, 16, 9A, E
Çocukluk dönemiyle ilgili gelişimsel özellikleri açıklar.10, 14, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemi gelişim evrelerini açıklar.10, 14, 16, 9A, E
Okul döneminde gelişimin evrelerini açıklar.10, 14, 16, 9A, E
Ergenlik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini açıklar. 10, 14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Çocuk Gelişiminde Temel KavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Çocuk Gelişimi KuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Çocuk Gelişimi KuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Bebeklik döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Bebeklik döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Erken çocukluk döneminde gelişimi (devamı)Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Erken çocukluk döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Ergenlik döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Ergenlik döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Ders Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK GELİŞİMİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak Doğum Öncesinde Gelişim, Bebeklik Döneminde Gelişim, Erken Çocukluk Dönemi Gelişimi, Okul Döneminde (Geç Çocukluk) Gelişim ve Ergenlik Döneminde Gelişime yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, alanda Çocuk Gelişimcinin rolünü ve önemini vurgulamak, ekip çalışmasına yönelik olarak mesleki farkındalık oluşturmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ,Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar,Çocuk Gelişimi Kuramları,Çocuk Gelişimi Kuramları,Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri ,Bebeklik döneminde gelişim,Bebeklik döneminde gelişim,Erken çocukluk döneminde gelişimi (devamı),Erken çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim,Orta ve geç çocukluk döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim,Ergenlik döneminde gelişim,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk gelişimi alanında temel kavram ve kuramları tartışır.10, 14, 16, 9A, E
Doğum öncesi gelişimi anlatır.10, 14, 16, 9A, E
Bebeklik dönemi gelişimini açıklar.10, 14, 16, 9A, E
Çocukluk dönemiyle ilgili gelişimsel özellikleri açıklar.10, 14, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemi gelişim evrelerini açıklar.10, 14, 16, 9A, E
Okul döneminde gelişimin evrelerini açıklar.10, 14, 16, 9A, E
Ergenlik dönemiyle ilgili gelişim özelliklerini açıklar. 10, 14, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Çocuk Gelişiminde Temel KavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Çocuk Gelişimi KuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Çocuk Gelişimi KuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Doğum öncesi gelişim, gelişimin biyolojik ve çevresel temelleri Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Bebeklik döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Bebeklik döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Erken çocukluk döneminde gelişimi (devamı)Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Erken çocukluk döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
11Orta ve geç çocukluk döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Ergenlik döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Ergenlik döneminde gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Ders Sunumları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57