Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESİN MİKROBİYOLOJİSİ VE BESİN GÜVENLİĞİ-Bahar Dönemi2+33,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBesinler ve mikroorganizmalar arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin getireceği yararlı veya zararlı etkileri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Besin-mikroorganizma ilişkileri,Mikroorganizma kaynakları ve besinlere bulaşma yolları,Besinlerde mikroorganizmaların gelişimini etkileyen faktörler,Besinlerde mikrobiyel bozulmalar,Besinlerdeki mikroorganizmaların inhibisyonu ve inaktivasyonu için kullanılan yöntemler,Besin kaynaklı bakteriyel hastalık etkenleri I,Besin kaynaklı bakteriyel hastalık etkenleri II,Besin kaynaklı viral hastalık etkenleri,Mikotoksijenik küfler,Besin kaynaklı paraziter hastalık etkenleri,Fermantasyon ve fermente besinler, Probiyotikler,Besinlerde mikrobiyolojik muayene yöntemleri,Besinlerde mikrobiyolojik kalite kontrolü,Besin güvenliği sistemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Besin-mikroorganizma ilişkilerini değerlendirir.10, 16, 17, 9A
1.1.Mikroorganizmaların besinlere bulaşma yollarını açıklar.10, 16, 17, 9A
2.Besin kaynaklı hastalık etkenlerini tartışır.10, 16, 17, 9A
2.1.Besinler ve bakteriler arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 17, 9A
2.2.Besinler ve virüsler arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 17, 19, 9A
2.3.Besinler ve parazitler arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 17, 9A
2.4.Besinler ve küfler arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 17, 9A
3.Besinleri mikrobiyolojik olarak değerlendirir.10, 16, 17, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besin-mikroorganizma ilişkileri1
2Mikroorganizma kaynakları ve besinlere bulaşma yolları1
3Besinlerde mikroorganizmaların gelişimini etkileyen faktörler1
4Besinlerde mikrobiyel bozulmalar1
5Besinlerdeki mikroorganizmaların inhibisyonu ve inaktivasyonu için kullanılan yöntemler1
6Besin kaynaklı bakteriyel hastalık etkenleri I1
7Besin kaynaklı bakteriyel hastalık etkenleri II1
8Besin kaynaklı viral hastalık etkenleri1
9Mikotoksijenik küfler1
10Besin kaynaklı paraziter hastalık etkenleri1
11Fermantasyon ve fermente besinler, Probiyotikler1
12Besinlerde mikrobiyolojik muayene yöntemleri1
13Besinlerde mikrobiyolojik kalite kontrolü1
14Besin güvenliği sistemleri1
Kaynak
1.Power point sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler111
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12323
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)124
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESİN MİKROBİYOLOJİSİ VE BESİN GÜVENLİĞİ-Bahar Dönemi2+33,54
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşegül HOŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBesinler ve mikroorganizmalar arasındaki ilişkileri ve bu ilişkilerin getireceği yararlı veya zararlı etkileri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Besin-mikroorganizma ilişkileri,Mikroorganizma kaynakları ve besinlere bulaşma yolları,Besinlerde mikroorganizmaların gelişimini etkileyen faktörler,Besinlerde mikrobiyel bozulmalar,Besinlerdeki mikroorganizmaların inhibisyonu ve inaktivasyonu için kullanılan yöntemler,Besin kaynaklı bakteriyel hastalık etkenleri I,Besin kaynaklı bakteriyel hastalık etkenleri II,Besin kaynaklı viral hastalık etkenleri,Mikotoksijenik küfler,Besin kaynaklı paraziter hastalık etkenleri,Fermantasyon ve fermente besinler, Probiyotikler,Besinlerde mikrobiyolojik muayene yöntemleri,Besinlerde mikrobiyolojik kalite kontrolü,Besin güvenliği sistemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Besin-mikroorganizma ilişkilerini değerlendirir.10, 16, 17, 9A
1.1.Mikroorganizmaların besinlere bulaşma yollarını açıklar.10, 16, 17, 9A
2.Besin kaynaklı hastalık etkenlerini tartışır.10, 16, 17, 9A
2.1.Besinler ve bakteriler arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 17, 9A
2.2.Besinler ve virüsler arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 17, 19, 9A
2.3.Besinler ve parazitler arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 17, 9A
2.4.Besinler ve küfler arasındaki ilişkiyi yorumlar.10, 16, 17, 9A
3.Besinleri mikrobiyolojik olarak değerlendirir.10, 16, 17, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besin-mikroorganizma ilişkileri1
2Mikroorganizma kaynakları ve besinlere bulaşma yolları1
3Besinlerde mikroorganizmaların gelişimini etkileyen faktörler1
4Besinlerde mikrobiyel bozulmalar1
5Besinlerdeki mikroorganizmaların inhibisyonu ve inaktivasyonu için kullanılan yöntemler1
6Besin kaynaklı bakteriyel hastalık etkenleri I1
7Besin kaynaklı bakteriyel hastalık etkenleri II1
8Besin kaynaklı viral hastalık etkenleri1
9Mikotoksijenik küfler1
10Besin kaynaklı paraziter hastalık etkenleri1
11Fermantasyon ve fermente besinler, Probiyotikler1
12Besinlerde mikrobiyolojik muayene yöntemleri1
13Besinlerde mikrobiyolojik kalite kontrolü1
14Besin güvenliği sistemleri1
Kaynak
1.Power point sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57