Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSindirim, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.11, 5, 9A, D
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5, 9A, D
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5, 9A, D
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5, 9A, D
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.11, 5, 9A, D
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5, 9A, D
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.11, 5, 9A, D
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.11, 5, 9A, D
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.11, 5, 9A, D
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5, 9A, D
Bütün kemiklerin, eklemlerin ve kasların fonksiyonlarını açıklar.11, 5, 9A, D
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSindirim, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.11, 5, 9A, D
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5, 9A, D
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5, 9A, D
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5, 9A, D
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.11, 5, 9A, D
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5, 9A, D
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.11, 5, 9A, D
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.11, 5, 9A, D
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.11, 5, 9A, D
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5, 9A, D
Bütün kemiklerin, eklemlerin ve kasların fonksiyonlarını açıklar.11, 5, 9A, D
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Sindirim Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında BilgiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY-3. Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
4
PY-4. Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
PY-5. Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6
PY-6. Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
PY-7. En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
PY-8. Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
PY-9. Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
10
PY-10. Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:55Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57