Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Temel jeolojik kavramları inşaat mühendisliği öğrencilerine tanıtmak, 2. Öğrencilere, inşaat mühendisliği problemlerinin, jeolojik bilgi bağlamındaki çözümlerini açık ve eleştirel düşünmeleri için ilham vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş; Jeolojinin tanımı-alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi ,Yerkürenin oluşumu, iç yapısı, bileşimi ve levha tektoniği ,Yer kabuğunu oluşturan mineraller ve kayaç grupları ,Kayaçların yapısı (birincil ve ikincil yapılar) ve Süreksizliklerin mühendislikteki önemi ,Haritalar ve kesit çıkarımı (Jeoloji-Mühendislik Jeolojisi ve topografikharitalar) ,Doğal afetlere giriş, Depremler ,Kütle hareketleri ve heyelanlar ,Yüzey suları ve Kıyı süreçleri ,Yeraltı suları ve jeolojisi ,Baraj ve rezervuar jeolojisi ,Tünel jeolojisi ,Sondaj tekniği ve korelasyonu ,Kent planlamasında mühendislik jeolojisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş; Jeolojinin tanımı-alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi
2Yerkürenin oluşumu, iç yapısı, bileşimi ve levha tektoniği
3Yer kabuğunu oluşturan mineraller ve kayaç grupları
4Kayaçların yapısı (birincil ve ikincil yapılar) ve Süreksizliklerin mühendislikteki önemi
5Haritalar ve kesit çıkarımı (Jeoloji-Mühendislik Jeolojisi ve topografikharitalar)
6Doğal afetlere giriş, Depremler
7Kütle hareketleri ve heyelanlar
8Yüzey suları ve Kıyı süreçleri
9Yeraltı suları ve jeolojisi
10Baraj ve rezervuar jeolojisi
11Tünel jeolojisi
12Sondaj tekniği ve korelasyonu
13Kent planlamasında mühendislik jeolojisi
Kaynak
Coduto,P.1996,Geotechnical Engineering: Principles and Practices. California State Polytechnic University, Pomona. Keller,E.A.2000, Introduction to Environmental Geology, PrenticeHall,(Çevirenler,Akyol E .ve Kayabalı K.). Montgomery,C.W.,2003, Environmental Geology, Mc.GrawHill Üşenmez,Ş.1996,Mühendisler için jeoloji, Yozgat Mühendislik Mimarlık Fakültesi, R.D.Holtz and W.D.Kovacs,1981,Introduction to GeotechnicalEngineering,PrenticeHall (Çeviren Kamil Kayabalı, Gazi kitabevi) Blyth, F.G.H., and Freitas, M.H., 1984. Geology for Engineers. Arnold International Students’ Edition, London Dennen, W.H., and Moore, B.R., 1986. Geology and Engineering. WCB Publishers, Iowa, USA, 378 p.
Videolar, Fotoğraflar, Konularla ilgili yapılmış akademik yayınlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı1. Temel jeolojik kavramları inşaat mühendisliği öğrencilerine tanıtmak, 2. Öğrencilere, inşaat mühendisliği problemlerinin, jeolojik bilgi bağlamındaki çözümlerini açık ve eleştirel düşünmeleri için ilham vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş; Jeolojinin tanımı-alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi ,Yerkürenin oluşumu, iç yapısı, bileşimi ve levha tektoniği ,Yer kabuğunu oluşturan mineraller ve kayaç grupları ,Kayaçların yapısı (birincil ve ikincil yapılar) ve Süreksizliklerin mühendislikteki önemi ,Haritalar ve kesit çıkarımı (Jeoloji-Mühendislik Jeolojisi ve topografikharitalar) ,Doğal afetlere giriş, Depremler ,Kütle hareketleri ve heyelanlar ,Yüzey suları ve Kıyı süreçleri ,Yeraltı suları ve jeolojisi ,Baraj ve rezervuar jeolojisi ,Tünel jeolojisi ,Sondaj tekniği ve korelasyonu ,Kent planlamasında mühendislik jeolojisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş; Jeolojinin tanımı-alt disiplinleri, İnşaat mühendisliği ile ilişkisi
2Yerkürenin oluşumu, iç yapısı, bileşimi ve levha tektoniği
3Yer kabuğunu oluşturan mineraller ve kayaç grupları
4Kayaçların yapısı (birincil ve ikincil yapılar) ve Süreksizliklerin mühendislikteki önemi
5Haritalar ve kesit çıkarımı (Jeoloji-Mühendislik Jeolojisi ve topografikharitalar)
6Doğal afetlere giriş, Depremler
7Kütle hareketleri ve heyelanlar
8Yüzey suları ve Kıyı süreçleri
9Yeraltı suları ve jeolojisi
10Baraj ve rezervuar jeolojisi
11Tünel jeolojisi
12Sondaj tekniği ve korelasyonu
13Kent planlamasında mühendislik jeolojisi
Kaynak
Coduto,P.1996,Geotechnical Engineering: Principles and Practices. California State Polytechnic University, Pomona. Keller,E.A.2000, Introduction to Environmental Geology, PrenticeHall,(Çevirenler,Akyol E .ve Kayabalı K.). Montgomery,C.W.,2003, Environmental Geology, Mc.GrawHill Üşenmez,Ş.1996,Mühendisler için jeoloji, Yozgat Mühendislik Mimarlık Fakültesi, R.D.Holtz and W.D.Kovacs,1981,Introduction to GeotechnicalEngineering,PrenticeHall (Çeviren Kamil Kayabalı, Gazi kitabevi) Blyth, F.G.H., and Freitas, M.H., 1984. Geology for Engineers. Arnold International Students’ Edition, London Dennen, W.H., and Moore, B.R., 1986. Geology and Engineering. WCB Publishers, Iowa, USA, 378 p.
Videolar, Fotoğraflar, Konularla ilgili yapılmış akademik yayınlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:28