Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz MIZRAK
Dersin YardımcılarıDersin İçeriği: Paragraf yapısı, Paragraftan kompozisyona geçiş, Metin türleri, Akademik Makale Yapıları ve Özellikleri, İntihal ve intihalden kaçınma, Yazım ve Noktalama yanlışlıkları, Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme konuları işlenir.
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, yazma süreçleri üzerine düşündürmek, okuma ve yazma arasındaki ilişkiyi kavratmak, farklı türlerde ve süreç temelli yazma becerilerini geliştirmek ve okuma ile desteklenen akademik söylem biçimine alıştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 Paragraf yapısı ,Paragraf denemeleri ,Paragraftan Kompozisyona Geçiş,Kompozisyon türlerinin tanıtılması,Kompozisyon Denemeleri,Metin türlerinin incelenmesi (Formal, Informal),Akademik makale yapıları ve özellikleri,Vize Haftası,Öğrencilerin bölümleri ile ilgili makaleleri incelemesi ve değerlendirmesi,İntihal ve İntihalden kaçınma ,Yazım ve noktama yanlışlıkları,Paraphrasing (Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme ),Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “,Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrencinin geniş bir yelpazede genel, akademik, profesyonel veya boş zaman konularında kendisini yazılı olarak ifade edebilmesi 2. Metinlerde noktalama işaretlerinin kullanılması ile ilgili farkındalık kazanması 3. İntihal kavramının anlaşılması ve kaçınılması 4. Farklı sözcükler ve cümle yapıları kullanarak aynı anlamı ifade etme yeteneğinin kazanılması10, 4, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 Paragraf yapısı
2Paragraf denemeleri
3Paragraftan Kompozisyona Geçiş
4Kompozisyon türlerinin tanıtılması
5Kompozisyon Denemeleri
6Metin türlerinin incelenmesi (Formal, Informal)
7Akademik makale yapıları ve özellikleri
8Vize Haftası
9Öğrencilerin bölümleri ile ilgili makaleleri incelemesi ve değerlendirmesi
10İntihal ve İntihalden kaçınma
11Yazım ve noktama yanlışlıkları
12Paraphrasing (Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme )
13Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “
14Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11414
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı2714
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ I-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Elif HOCAOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz MIZRAK
Dersin YardımcılarıDersin İçeriği: Paragraf yapısı, Paragraftan kompozisyona geçiş, Metin türleri, Akademik Makale Yapıları ve Özellikleri, İntihal ve intihalden kaçınma, Yazım ve Noktalama yanlışlıkları, Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme konuları işlenir.
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere, yazma süreçleri üzerine düşündürmek, okuma ve yazma arasındaki ilişkiyi kavratmak, farklı türlerde ve süreç temelli yazma becerilerini geliştirmek ve okuma ile desteklenen akademik söylem biçimine alıştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 Paragraf yapısı ,Paragraf denemeleri ,Paragraftan Kompozisyona Geçiş,Kompozisyon türlerinin tanıtılması,Kompozisyon Denemeleri,Metin türlerinin incelenmesi (Formal, Informal),Akademik makale yapıları ve özellikleri,Vize Haftası,Öğrencilerin bölümleri ile ilgili makaleleri incelemesi ve değerlendirmesi,İntihal ve İntihalden kaçınma ,Yazım ve noktama yanlışlıkları,Paraphrasing (Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme ),Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “,Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrencinin geniş bir yelpazede genel, akademik, profesyonel veya boş zaman konularında kendisini yazılı olarak ifade edebilmesi 2. Metinlerde noktalama işaretlerinin kullanılması ile ilgili farkındalık kazanması 3. İntihal kavramının anlaşılması ve kaçınılması 4. Farklı sözcükler ve cümle yapıları kullanarak aynı anlamı ifade etme yeteneğinin kazanılması10, 4, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 Paragraf yapısı
2Paragraf denemeleri
3Paragraftan Kompozisyona Geçiş
4Kompozisyon türlerinin tanıtılması
5Kompozisyon Denemeleri
6Metin türlerinin incelenmesi (Formal, Informal)
7Akademik makale yapıları ve özellikleri
8Vize Haftası
9Öğrencilerin bölümleri ile ilgili makaleleri incelemesi ve değerlendirmesi
10İntihal ve İntihalden kaçınma
11Yazım ve noktama yanlışlıkları
12Paraphrasing (Başka sözcük yapıları ile aynı anlamı ifade etme )
13Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “
14Öğrencilerin bölümleri ile ilgili yazılan makaleleri kullanarak “Literatür taraması yapması “
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:28