Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARAYOLU MÜHENDİSLİĞİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Abdullah Hilmi LAV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKarayolunun temel bileşenlerinin öğretilmesi, kapasite çözümlemesi yapılması ve yol geometrik standartlarının belirlenmesi, geçki araştırması yapılması, karayolu tasarımı projesi çizilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Ulaştırma mühendisliğinin temelleri,Genel tanımlamalar ve terminoloji,Karayolu mühendisliğinin temelleri,Taşıt ve yol karakteristikleri,Karayolu geçki araştırması,Karayolu geometrik tasarımı,Geçki ve plan,Yatay kurplar - (1),Yatay kurplar - (2),Birleştirme eğrisi,Boykesit,Düşey kurplar,Birleştirme eğrisi ve dever uygulamaları,Karayolu tasarımı için zemin mühendisliği, drenaj ve drenaj sistemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Karayolu taşımacılığında kullanılacak tasarım felsefesini belirler.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Karayolu taşıt işletimi ile ilgili temel kavramları tarif eder.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Karayolu güzergahının yatay tasarımını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Karayolu güzergahının düşey tasarımını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ulaştırma mühendisliğinin temelleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Genel tanımlamalar ve terminolojiKitap ve ders notlarını inceleme
3Karayolu mühendisliğinin temelleriKitap ve ders notlarını inceleme
4Taşıt ve yol karakteristikleriKitap ve ders notlarını inceleme
5Karayolu geçki araştırmasıKitap ve ders notlarını inceleme
6Karayolu geometrik tasarımıKitap ve ders notlarını inceleme
7Geçki ve planKitap ve ders notlarını inceleme
8Yatay kurplar - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
9Yatay kurplar - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Birleştirme eğrisiKitap ve ders notlarını inceleme
11BoykesitKitap ve ders notlarını inceleme
12Düşey kurplarKitap ve ders notlarını inceleme
13Birleştirme eğrisi ve dever uygulamalarıKitap ve ders notlarını inceleme
14Karayolu tasarımı için zemin mühendisliği, drenaj ve drenaj sistemleriKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
1. Yayla, N., 2004. Karayolu Mühendisliği, Birsen Yayınevi, İstanbul. 2. Kök, B.V., 2020. Karayolu Mühendisliği ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3. "Highway Engineering", C. H. OGLESBY, C. I. HEWES, John-Wiley, 1963 4. "Highway design reference guide", ed. Kenneth B. WOODS, New York : McGraw-Hill, c1988. 5. "Traffic and Highway Engineering“, N.J.GARBER, , L.A HOEL,., West Publishing Co., 1987. 6. “Highway Engineering, P.H. WRIGHT, K. DIXON, Wiley, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme515
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi15050
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARAYOLU MÜHENDİSLİĞİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Abdullah Hilmi LAV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKarayolunun temel bileşenlerinin öğretilmesi, kapasite çözümlemesi yapılması ve yol geometrik standartlarının belirlenmesi, geçki araştırması yapılması, karayolu tasarımı projesi çizilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Ulaştırma mühendisliğinin temelleri,Genel tanımlamalar ve terminoloji,Karayolu mühendisliğinin temelleri,Taşıt ve yol karakteristikleri,Karayolu geçki araştırması,Karayolu geometrik tasarımı,Geçki ve plan,Yatay kurplar - (1),Yatay kurplar - (2),Birleştirme eğrisi,Boykesit,Düşey kurplar,Birleştirme eğrisi ve dever uygulamaları,Karayolu tasarımı için zemin mühendisliği, drenaj ve drenaj sistemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Karayolu taşımacılığında kullanılacak tasarım felsefesini belirler.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Karayolu taşıt işletimi ile ilgili temel kavramları tarif eder.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Karayolu güzergahının yatay tasarımını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Karayolu güzergahının düşey tasarımını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ulaştırma mühendisliğinin temelleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Genel tanımlamalar ve terminolojiKitap ve ders notlarını inceleme
3Karayolu mühendisliğinin temelleriKitap ve ders notlarını inceleme
4Taşıt ve yol karakteristikleriKitap ve ders notlarını inceleme
5Karayolu geçki araştırmasıKitap ve ders notlarını inceleme
6Karayolu geometrik tasarımıKitap ve ders notlarını inceleme
7Geçki ve planKitap ve ders notlarını inceleme
8Yatay kurplar - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
9Yatay kurplar - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Birleştirme eğrisiKitap ve ders notlarını inceleme
11BoykesitKitap ve ders notlarını inceleme
12Düşey kurplarKitap ve ders notlarını inceleme
13Birleştirme eğrisi ve dever uygulamalarıKitap ve ders notlarını inceleme
14Karayolu tasarımı için zemin mühendisliği, drenaj ve drenaj sistemleriKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
1. Yayla, N., 2004. Karayolu Mühendisliği, Birsen Yayınevi, İstanbul. 2. Kök, B.V., 2020. Karayolu Mühendisliği ve Tasarımı, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3. "Highway Engineering", C. H. OGLESBY, C. I. HEWES, John-Wiley, 1963 4. "Highway design reference guide", ed. Kenneth B. WOODS, New York : McGraw-Hill, c1988. 5. "Traffic and Highway Engineering“, N.J.GARBER, , L.A HOEL,., West Publishing Co., 1987. 6. “Highway Engineering, P.H. WRIGHT, K. DIXON, Wiley, 2003

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:24Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:28