Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ŞANTİYE TEKNİĞİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Öğr.Gör. Devrim KETENCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1.İnşaat şantiyesi kavramını öğretmek. 2. İnşaat Santiyelerinin organizasyon yapılarını öğretmek. 3. İnşaat üretim sürecinde, şantiye kapsamında yürütülen yönetim, planlama ve uygulama operasyonlarının temel işleyişlerini ve ilişkilerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar,Proje ve yapım projesi kavramları,Proje teslim sistemleri ,Şantiye kavramı ve inşaat üretiminde şantiyenin önemi ,Şantiye üniteleri, fiziksel koşulları ve taşıması gereken nitelikler ,Şantiye-Çevre-yerel yönetimler ilişkisi ,Ara sınav,Şantiye organizasyonu, iş akışı ve yönetim şeması,Şantiye organizasyonu iş akışı ve yönetim şeması,Hakediş kavramı ve hakediş raporu hazırlanması,Hakediş kavramı ve hakediş raporu hazırlanması,Şantiye planı örnekleri ; gerçekleşirilmiş projelere ait , küçük bina, iş merkezi , fabrika,Şantiye planı örnekleri ; gerçekleşirilmiş projelere ait , küçük bina, iş merkezi , fabrika,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Şantiye kavramı ve inşaat üretiminde şantiyenin önemi, şantiye kuruluş planının hazırlanması, şantiye kuruluşunda önemli kurallar şantiye planı örnekleri, Sşantiye yönetim ve organizasyonunun önemi ve temel bilgiler, başarılı bir şantiye yönetimi için öncelik taşıyan konular. | 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Proje ve yapım projesi kavramları | |
3 | Proje teslim sistemleri | |
4 | Şantiye kavramı ve inşaat üretiminde şantiyenin önemi | |
5 | Şantiye üniteleri, fiziksel koşulları ve taşıması gereken nitelikler | |
6 | Şantiye-Çevre-yerel yönetimler ilişkisi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Şantiye organizasyonu, iş akışı ve yönetim şeması | |
9 | Şantiye organizasyonu iş akışı ve yönetim şeması | |
10 | Hakediş kavramı ve hakediş raporu hazırlanması | |
11 | Hakediş kavramı ve hakediş raporu hazırlanması | |
12 | Şantiye planı örnekleri ; gerçekleşirilmiş projelere ait , küçük bina, iş merkezi , fabrika | |
13 | Şantiye planı örnekleri ; gerçekleşirilmiş projelere ait , küçük bina, iş merkezi , fabrika | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Sorguç, D., 1993. Yapı İşletmesi Ders Notu, İ.T.Ü. Rektörlüğü, İstanbul Levy, S., 2002. Project Management in Construction, McGraw-Hill, New York Gould, F., Joyce, N., 2000. Construction Project Management, Prentice-Hall Inc., New Jersey Ballard, G. and Howell, G., 1998. What Kind of Production is Construction, Proceedings IGLC, Guaruja |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ŞANTİYE TEKNİĞİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Öğr.Gör. Devrim KETENCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1.İnşaat şantiyesi kavramını öğretmek. 2. İnşaat Santiyelerinin organizasyon yapılarını öğretmek. 3. İnşaat üretim sürecinde, şantiye kapsamında yürütülen yönetim, planlama ve uygulama operasyonlarının temel işleyişlerini ve ilişkilerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar,Proje ve yapım projesi kavramları,Proje teslim sistemleri ,Şantiye kavramı ve inşaat üretiminde şantiyenin önemi ,Şantiye üniteleri, fiziksel koşulları ve taşıması gereken nitelikler ,Şantiye-Çevre-yerel yönetimler ilişkisi ,Ara sınav,Şantiye organizasyonu, iş akışı ve yönetim şeması,Şantiye organizasyonu iş akışı ve yönetim şeması,Hakediş kavramı ve hakediş raporu hazırlanması,Hakediş kavramı ve hakediş raporu hazırlanması,Şantiye planı örnekleri ; gerçekleşirilmiş projelere ait , küçük bina, iş merkezi , fabrika,Şantiye planı örnekleri ; gerçekleşirilmiş projelere ait , küçük bina, iş merkezi , fabrika,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Şantiye kavramı ve inşaat üretiminde şantiyenin önemi, şantiye kuruluş planının hazırlanması, şantiye kuruluşunda önemli kurallar şantiye planı örnekleri, Sşantiye yönetim ve organizasyonunun önemi ve temel bilgiler, başarılı bir şantiye yönetimi için öncelik taşıyan konular. | 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar | |
2 | Proje ve yapım projesi kavramları | |
3 | Proje teslim sistemleri | |
4 | Şantiye kavramı ve inşaat üretiminde şantiyenin önemi | |
5 | Şantiye üniteleri, fiziksel koşulları ve taşıması gereken nitelikler | |
6 | Şantiye-Çevre-yerel yönetimler ilişkisi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Şantiye organizasyonu, iş akışı ve yönetim şeması | |
9 | Şantiye organizasyonu iş akışı ve yönetim şeması | |
10 | Hakediş kavramı ve hakediş raporu hazırlanması | |
11 | Hakediş kavramı ve hakediş raporu hazırlanması | |
12 | Şantiye planı örnekleri ; gerçekleşirilmiş projelere ait , küçük bina, iş merkezi , fabrika | |
13 | Şantiye planı örnekleri ; gerçekleşirilmiş projelere ait , küçük bina, iş merkezi , fabrika | |
14 | Final sınavı |
Kaynak |
Sorguç, D., 1993. Yapı İşletmesi Ders Notu, İ.T.Ü. Rektörlüğü, İstanbul Levy, S., 2002. Project Management in Construction, McGraw-Hill, New York Gould, F., Joyce, N., 2000. Construction Project Management, Prentice-Hall Inc., New Jersey Ballard, G. and Howell, G., 1998. What Kind of Production is Construction, Proceedings IGLC, Guaruja |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |