Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ I | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Atakan MANGIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Atakan MANGIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mühendislik Projesi, mühendislik öğrencilerinin öğrenim süreçleri dahilinde kazandıkları teorik bilgileri kullanarak güncel bir mühendislik problemi üzerine pratik uygulama yapmalarını amaçlamaktadır. Öğrenciler çalışacakları mühendislik problemi ile ilgili literatür taramayı, kaynak bulmayı, modellemeyi, analiz etmeyi ve çözüm sunmayı öğrenir. Ders kapsamında öğrencilerin yapacakları sunumların amacı, öğrencilerin edindikleri bilgileri, sundukları çözümleri aktarma becerilerinin geliştirilmesi ve ortak bir mühendislik dili kazanmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin belirlenmesi,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin belirlenmesi, literatür taranması,Danışman ile görüşme, literatür taranması, kaynakların tespiti,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminde mevcut çözümlerin irdelenmesi,Danışman ile görüşme, mühendislik probleminde mevcut çözümlerin irdelenmesi,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilerinin tartışılması,Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilerinin tartışılması,Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin belirlenmesi,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi,Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması,Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, dersi bütünüyle öğrendiklerinde: 1. Bireysel araştırma yetisi kazanır. 2. Literatür taramayı ve kaynak belirlemeyi öğrenir. 3. Bir mühendislik problemini modelleyip, analiz edip, çözebilir. 4. Ortak bir mühendislik dili kazanarak kendini daha iyi ifade eder. | 1, 14, 15, 16, 2, 3, 8 | B, D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin belirlenmesi | |
2 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminin belirlenmesi, literatür taranması | |
3 | Danışman ile görüşme, literatür taranması, kaynakların tespiti | |
4 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminde mevcut çözümlerin irdelenmesi | |
5 | Danışman ile görüşme, mühendislik probleminde mevcut çözümlerin irdelenmesi | |
6 | Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilerinin tartışılması | |
7 | Danışman ile görüşme, mühendislik problemine çözüm önerilerinin tartışılması | |
8 | Danışman ile görüşme, mühendislik projesi çözümü için yöntem ve parametrelerin belirlenmesi | |
9 | Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması | |
10 | Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması | |
11 | Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi | |
12 | Danışman ile görüşme, proje raporunun yazılması, başarı kriterlerinin belirlenmesi | |
13 | Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması | |
14 | Danışman ile görüşme, sunumun hazırlanması |
Kaynak |
https://kutuphane.medipol.edu.tr/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
0 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
0 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
0 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
0 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
0 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
0 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |