Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BETONARME I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBetonarme yapı elemanları ile betonarme taşıyıcı sistem davranışının ve tasarım aşamalarının öğrenilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Betonun Mekanik Özellikleri, Donatı Çeliğinin Özellikleri, Beton ve Çelik Sınıfları,Yapı Güvenliği, Sınır Durumu, TS500-2000 Yapı Güvenliği, Yapı Denetimi,Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler,Aderans ve Kenetlenme,Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar ,Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü I,Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü II,Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı I,Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı II,Narinlik Etkisi, Perde Duvarlar,Kesme, Eğik Çatlama Dayanımı, Kesme Donatılı Elemanlar,Dolaylı Mesnetler, Değişken Kesit, Perde Duvarlar, Zımbalama Etkisi,Basit ve Bileşik Burulma,Betonarmede Kullanılabilirlik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Taşıma gücü tasarım hesaplamalarını yapar10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Betonarme elemanların davranışını çözer10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Betonarme eleman ve sistemlerin tasarımını yapar10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Betonarme yapılarda kullanılabilirlik sınır durumları ve yapı güvenliğini dikkate alacak şekilde tasarımlarını gerçekleştirir10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Betonarme elemanlarda zımbalama etkisini kontrol eder.10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Betonun Mekanik Özellikleri, Donatı Çeliğinin Özellikleri, Beton ve Çelik SınıflarıKitap ve ders notlarını inceleme
2Yapı Güvenliği, Sınır Durumu, TS500-2000 Yapı Güvenliği, Yapı DenetimiKitap ve ders notlarını inceleme
3Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkelerKitap ve ders notlarını inceleme
4Aderans ve KenetlenmeKitap ve ders notlarını inceleme
5Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar Kitap ve ders notlarını inceleme
6Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü IKitap ve ders notlarını inceleme
7Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü IIKitap ve ders notlarını inceleme
8Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı IKitap ve ders notlarını inceleme
9Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı IIKitap ve ders notlarını inceleme
10Narinlik Etkisi, Perde DuvarlarKitap ve ders notlarını inceleme
11Kesme, Eğik Çatlama Dayanımı, Kesme Donatılı ElemanlarKitap ve ders notlarını inceleme
12Dolaylı Mesnetler, Değişken Kesit, Perde Duvarlar, Zımbalama EtkisiKitap ve ders notlarını inceleme
13Basit ve Bileşik BurulmaKitap ve ders notlarını inceleme
14Betonarmede KullanılabilirlikKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Ersoy, U., ve Özcebe, G., Betonarme, Evrim Yayınevi, İstanbul, 2001. ERSOY, U., OZCEBE, G., TANKUT T. "Reinforced Concrete", METU Press, 2004. Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009. TS 500, Requirements for Construction of Reinforced Concrete Structures, 2000 TS 498, Design Loads for Buildings,1997

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı5210
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BETONARME I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBetonarme yapı elemanları ile betonarme taşıyıcı sistem davranışının ve tasarım aşamalarının öğrenilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Betonun Mekanik Özellikleri, Donatı Çeliğinin Özellikleri, Beton ve Çelik Sınıfları,Yapı Güvenliği, Sınır Durumu, TS500-2000 Yapı Güvenliği, Yapı Denetimi,Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkeler,Aderans ve Kenetlenme,Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar ,Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü I,Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü II,Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı I,Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı II,Narinlik Etkisi, Perde Duvarlar,Kesme, Eğik Çatlama Dayanımı, Kesme Donatılı Elemanlar,Dolaylı Mesnetler, Değişken Kesit, Perde Duvarlar, Zımbalama Etkisi,Basit ve Bileşik Burulma,Betonarmede Kullanılabilirlik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Taşıma gücü tasarım hesaplamalarını yapar10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Betonarme elemanların davranışını çözer10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Betonarme eleman ve sistemlerin tasarımını yapar10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Betonarme yapılarda kullanılabilirlik sınır durumları ve yapı güvenliğini dikkate alacak şekilde tasarımlarını gerçekleştirir10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Betonarme elemanlarda zımbalama etkisini kontrol eder.10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Betonun Mekanik Özellikleri, Donatı Çeliğinin Özellikleri, Beton ve Çelik SınıflarıKitap ve ders notlarını inceleme
2Yapı Güvenliği, Sınır Durumu, TS500-2000 Yapı Güvenliği, Yapı DenetimiKitap ve ders notlarını inceleme
3Betonarme Davranışı ve Hesap İçin Temel İlkelerKitap ve ders notlarını inceleme
4Aderans ve KenetlenmeKitap ve ders notlarını inceleme
5Eksenel Kuvvet Altındaki Elemanlar Kitap ve ders notlarını inceleme
6Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü IKitap ve ders notlarını inceleme
7Basit Eğilme Etkisindeki Elemanların Taşıma Gücü IIKitap ve ders notlarını inceleme
8Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı IKitap ve ders notlarını inceleme
9Bileşik Eğilme, Eğik Ve Eksenel Basınç, Boyutlandırma Ve Donatı Hesabı IIKitap ve ders notlarını inceleme
10Narinlik Etkisi, Perde DuvarlarKitap ve ders notlarını inceleme
11Kesme, Eğik Çatlama Dayanımı, Kesme Donatılı ElemanlarKitap ve ders notlarını inceleme
12Dolaylı Mesnetler, Değişken Kesit, Perde Duvarlar, Zımbalama EtkisiKitap ve ders notlarını inceleme
13Basit ve Bileşik BurulmaKitap ve ders notlarını inceleme
14Betonarmede KullanılabilirlikKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Ersoy, U., ve Özcebe, G., Betonarme, Evrim Yayınevi, İstanbul, 2001. ERSOY, U., OZCEBE, G., TANKUT T. "Reinforced Concrete", METU Press, 2004. Celep, Z., ve Kumbasar, N., Betonarme Yapılar, İstanbul, 2009. TS 500, Requirements for Construction of Reinforced Concrete Structures, 2000 TS 498, Design Loads for Buildings,1997

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03