Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK II | 4+0 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gülçin Mihriye MUSLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Temel matematik kavram, metod ve teknilerini verip; Mühendislik alanında ki uygulamalarını öğretmek. Mühendislik alanındaki araştırma ve çalışmalar için alt yapı hazırlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; İntegral Teknikleri,İntegral Teknikleri,İntegral Teknikleri,Sonsuz Diziler ve Seriler,Sonsuz Diziler ve Seriler,Sonsuz Diziler ve Seriler,Sonsuz Diziler ve Seriler,Polar Koordinatlar,Vektörler ve Uzay Geometrisi,Vektörler ve Uzay Geometrisi,Kısmi Türevler,Kısmi Türevler,Katlı İntegraller,Katlı İntegraller; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kutupsal koordinatları tanımlar ve kartezyen koordinatlarla arasındaki ilişkiyi açıklar. | ||
2. Vektörleri tanımlar. Noktasal ve kartezyen çarpımı tanımlar ve uygular. | 1, 14, 15 | A, C |
3. Üç boyutlu Koordinat sistemini tanımlar. | 1, 14, 15 | A, C |
4. Çok değişkenli fonksiyonlardaki limit, süreklilik, türev ve integral kavramını yorumlayabilir. | 1, 14, 15 | A, C |
5. Kısmi Türev alma kurallarını özetler. | 1, 14, 15 | A, C |
6. Katlı integrali tanımlayabilir. | 1, 14, 15 | A, C |
7. Dizileri tanımlar. Sonlu ve kuvvet serilerini açıklayabilir. | 1, 14, 15 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İntegral Teknikleri | |
2 | İntegral Teknikleri | |
3 | İntegral Teknikleri | |
4 | Sonsuz Diziler ve Seriler | |
5 | Sonsuz Diziler ve Seriler | |
6 | Sonsuz Diziler ve Seriler | |
7 | Sonsuz Diziler ve Seriler | |
8 | Polar Koordinatlar | |
9 | Vektörler ve Uzay Geometrisi | |
10 | Vektörler ve Uzay Geometrisi | |
11 | Kısmi Türevler | |
12 | Kısmi Türevler | |
13 | Katlı İntegraller | |
14 | Katlı İntegraller |
Kaynak |
Thomas’ Calculus, 12th ed., G. B. Thomas, Jr. and M. D. Weir and J. Hass, Addison-Wesley |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
0 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
0 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
0 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
0 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
0 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
0 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |