Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALZEME VE TEKNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, malzeme teknolojilerini ve malzeme performansına etki eden özellikleri ürünler üzerinden anlatmak suretiyle çeşitli malzemeler konusunda bilgi vermeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Metal teknolojileri ,Metal ürün örnekleri,Plastik malzeme teknolojileri ,Plastik ürün örnekleri,Seramik mazleme teknolojileri,Seramik ürün örnekleri,Ara sınav,Deri,Nano malzemeler,Ahşap ve diğer selüloz esaslı malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler,Malzeme seçimi,Malzeme seçimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mühendislik ve tasarım malzeme türleri ve özellikleri hakkında bilgiye sahip olurlar. | 16, 18, 9 | A, E |
2. Tasarım projelerine yönelik olarak malzemeleri seçebilirler. | 16, 18, 9 | A, E |
3. Tasarımlarını farklı malzeme ve üretim yöntemleri ile ilişkilendirebilirler. | 16, 18, 9 | A, E |
4. Teknolojik gelişmeler, standartlar, çevre koruma yasaları, geri dönüşüm kriterleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metal teknolojileri | |
2 | Metal ürün örnekleri | |
3 | Plastik malzeme teknolojileri | |
4 | Plastik ürün örnekleri | |
5 | Seramik mazleme teknolojileri | |
6 | Seramik ürün örnekleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Deri | |
9 | Nano malzemeler | |
10 | Ahşap ve diğer selüloz esaslı malzemeler | |
11 | Boyalar ve koruyucu malzemeler | |
12 | Boyalar ve koruyucu malzemeler | |
13 | Malzeme seçimi | |
14 | Malzeme seçimi |
Kaynak |
Öğrencilerin derste not alması beklenmektedir. |
Fındık, F. (2010) Malzeme ve Tasarım Bilgisi. Seçkin Yayınevi-Ankara. Akkurt, S. (2007) Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı. Birsen Yayınevi- İstanbul. Ashby. M, Johnson. K. (2002) Materials and Design: The art and science of materials, Butterworth-Heinemann, Burlington. Lefteri, C. (2014) Materials for Design. Lawrence King Publishing, London. Lefteri, C. (2004) Metals-Materials for Inspirational Design, Rota Vision Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L. (2000) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme. Literatür yayınları: 39. Abel, C.(2004) Architecture, Technology and Process. Elsevier: Burlington. ISBN 0 7506 3792 7. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(51/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALZEME VE TEKNOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, malzeme teknolojilerini ve malzeme performansına etki eden özellikleri ürünler üzerinden anlatmak suretiyle çeşitli malzemeler konusunda bilgi vermeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Metal teknolojileri ,Metal ürün örnekleri,Plastik malzeme teknolojileri ,Plastik ürün örnekleri,Seramik mazleme teknolojileri,Seramik ürün örnekleri,Ara sınav,Deri,Nano malzemeler,Ahşap ve diğer selüloz esaslı malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler,Boyalar ve koruyucu malzemeler,Malzeme seçimi,Malzeme seçimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mühendislik ve tasarım malzeme türleri ve özellikleri hakkında bilgiye sahip olurlar. | 16, 18, 9 | A, E |
2. Tasarım projelerine yönelik olarak malzemeleri seçebilirler. | 16, 18, 9 | A, E |
3. Tasarımlarını farklı malzeme ve üretim yöntemleri ile ilişkilendirebilirler. | 16, 18, 9 | A, E |
4. Teknolojik gelişmeler, standartlar, çevre koruma yasaları, geri dönüşüm kriterleri hakkında bilgi sahibidir. | 16, 18, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metal teknolojileri | |
2 | Metal ürün örnekleri | |
3 | Plastik malzeme teknolojileri | |
4 | Plastik ürün örnekleri | |
5 | Seramik mazleme teknolojileri | |
6 | Seramik ürün örnekleri | |
7 | Ara sınav | |
8 | Deri | |
9 | Nano malzemeler | |
10 | Ahşap ve diğer selüloz esaslı malzemeler | |
11 | Boyalar ve koruyucu malzemeler | |
12 | Boyalar ve koruyucu malzemeler | |
13 | Malzeme seçimi | |
14 | Malzeme seçimi |
Kaynak |
Öğrencilerin derste not alması beklenmektedir. |
Fındık, F. (2010) Malzeme ve Tasarım Bilgisi. Seçkin Yayınevi-Ankara. Akkurt, S. (2007) Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı. Birsen Yayınevi- İstanbul. Ashby. M, Johnson. K. (2002) Materials and Design: The art and science of materials, Butterworth-Heinemann, Burlington. Lefteri, C. (2014) Materials for Design. Lawrence King Publishing, London. Lefteri, C. (2004) Metals-Materials for Inspirational Design, Rota Vision Toydemir, N., Gürdal, E., Tanaçan, L. (2000) Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme. Literatür yayınları: 39. Abel, C.(2004) Architecture, Technology and Process. Elsevier: Burlington. ISBN 0 7506 3792 7. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |