Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN, MÜHENDİSLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Billur Deniz KARAHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders insan, mühendis ve iklim arasında süregelen ve gelecekte değişik faaliyerler sırasında küresel ısınma ve iklim değişikliği sebebi ile daha da artması beklenen ilişkilerin neler olduğu konusunda öğrencilerin bilgilendirilmeleri ile özellikle küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliğine uyum sağlayabilecek bilgi, beceri ve yöntemlerin aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Doğa insan ilişkisi,İnsan ve çevre,İnsan ve atmosfer,Yeşil binalar,Su kaynakları,İklim değişikliği,Geoteknik mühendisliği atık değerlendirmesi,Enerji kazıkları ve uygulamalar,Yenilenebilir enerji kaynakları,Yeni nesil sürdürülebilir malzeme,Döngüsel ekonomi,Etik ve iklim değişikliği,Bundan sonra ne yapılabilir?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doğa, insan, çevre ve atmosfer ilişkisi hakkında çıkarımda bulunur. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Su kaynakları ve yeşil binalar ile ilgili yorumlar yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliği ile ilgili bilgi, beceri ve yöntemleri değerlendirir. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Yenilenebilir enerji kaynakları ve sürdürülebilir malzemeleri araştırır. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Doğa insan ilişkisi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | İnsan ve çevre | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | İnsan ve atmosfer | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Yeşil binalar | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Su kaynakları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | İklim değişikliği | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Geoteknik mühendisliği atık değerlendirmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Enerji kazıkları ve uygulamalar | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Yeni nesil sürdürülebilir malzeme | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Döngüsel ekonomi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Etik ve iklim değişikliği | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Bundan sonra ne yapılabilir? | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Şen, Z., (2009). İklim Değişikliği Yerel Yönetimler ve Sektörler. Su Vakfı Yayınları. 214 sayfa. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN, MÜHENDİSLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Billur Deniz KARAHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders insan, mühendis ve iklim arasında süregelen ve gelecekte değişik faaliyerler sırasında küresel ısınma ve iklim değişikliği sebebi ile daha da artması beklenen ilişkilerin neler olduğu konusunda öğrencilerin bilgilendirilmeleri ile özellikle küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliğine uyum sağlayabilecek bilgi, beceri ve yöntemlerin aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Doğa insan ilişkisi,İnsan ve çevre,İnsan ve atmosfer,Yeşil binalar,Su kaynakları,İklim değişikliği,Geoteknik mühendisliği atık değerlendirmesi,Enerji kazıkları ve uygulamalar,Yenilenebilir enerji kaynakları,Yeni nesil sürdürülebilir malzeme,Döngüsel ekonomi,Etik ve iklim değişikliği,Bundan sonra ne yapılabilir?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doğa, insan, çevre ve atmosfer ilişkisi hakkında çıkarımda bulunur. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Su kaynakları ve yeşil binalar ile ilgili yorumlar yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliği ile ilgili bilgi, beceri ve yöntemleri değerlendirir. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Yenilenebilir enerji kaynakları ve sürdürülebilir malzemeleri araştırır. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Doğa insan ilişkisi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | İnsan ve çevre | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | İnsan ve atmosfer | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Yeşil binalar | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Su kaynakları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | İklim değişikliği | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Geoteknik mühendisliği atık değerlendirmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Enerji kazıkları ve uygulamalar | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Yeni nesil sürdürülebilir malzeme | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Döngüsel ekonomi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | Etik ve iklim değişikliği | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Bundan sonra ne yapılabilir? | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Şen, Z., (2009). İklim Değişikliği Yerel Yönetimler ve Sektörler. Su Vakfı Yayınları. 214 sayfa. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |