Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEMİRYOLU MÜHENDİSLİĞİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Nevzat ERSELCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDemiryolu Mühendisliğinde temel kavramların, terminolojinin ve hesaplamaların öğrencilere tanıtılması, öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş- demiryolunun gelişimi,Demiryolu bileşenleri ve fonksiyonları,Tekerlek-ray ilişkisi,Tekerlek-ray dengesi,Çekim hareket ve rejim evresi,Çekim hareket hızlanma evresi,Eğimler,Dever,Birleştirme eğrisi - (1),Birleştirme eğrisi - (2),Trafik hesaplamaları,Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi,Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi,Makas ve kesişimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Demiryolu taşımacılığında kullanılacak tasarım felsefesini belirler.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Demiryolu taşıt işletimi ile ilgili temel kavramları tarif eder.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Demiryolu hattının yatay tasarımını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Demiryolu hattının dikey tasarımını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş- demiryolunun gelişimiKitap ve ders notlarını inceleme
2Demiryolu bileşenleri ve fonksiyonlarıKitap ve ders notlarını inceleme
3Tekerlek-ray ilişkisiKitap ve ders notlarını inceleme
4Tekerlek-ray dengesiKitap ve ders notlarını inceleme
5Çekim hareket ve rejim evresiKitap ve ders notlarını inceleme
6Çekim hareket hızlanma evresiKitap ve ders notlarını inceleme
7EğimlerKitap ve ders notlarını inceleme
8DeverKitap ve ders notlarını inceleme
9Birleştirme eğrisi - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Birleştirme eğrisi - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
11Trafik hesaplamalarıKitap ve ders notlarını inceleme
12Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
13Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
14Makas ve kesişimlerKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
1. Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. 2. Evren, G., 1998. Demiryolu, Birsen Yayıevi, İstanbul 3. Profillidis, V.A. 1995. Railway Engineering, Avebury Technical Ashgate Publishing Limited, England. 4. Esveld, C., 2001. Modern Railway Track, Second Edition, MRT Productions, The Netherlands. 5. Iwnicki, S., 2006. Handbook of Railway Vehicle Dynamics, Taylor & Francis Group, USA. 6. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 1: Works on ballasted track - Plain line, European Committee Standardization, January 2006. 7. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 2: Works on ballasted track - Switches and crossings, European Committee Standardization, January 2006. 8. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 3: Works on ballasted track – Acceptance of rail grinding, milling and planning work in track, European Committee Standardization, January 2006
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme515
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi15050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEMİRYOLU MÜHENDİSLİĞİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Nevzat ERSELCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDemiryolu Mühendisliğinde temel kavramların, terminolojinin ve hesaplamaların öğrencilere tanıtılması, öğretilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş- demiryolunun gelişimi,Demiryolu bileşenleri ve fonksiyonları,Tekerlek-ray ilişkisi,Tekerlek-ray dengesi,Çekim hareket ve rejim evresi,Çekim hareket hızlanma evresi,Eğimler,Dever,Birleştirme eğrisi - (1),Birleştirme eğrisi - (2),Trafik hesaplamaları,Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi,Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesi,Makas ve kesişimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Demiryolu taşımacılığında kullanılacak tasarım felsefesini belirler.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Demiryolu taşıt işletimi ile ilgili temel kavramları tarif eder.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Demiryolu hattının yatay tasarımını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Demiryolu hattının dikey tasarımını yapar.10, 12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş- demiryolunun gelişimiKitap ve ders notlarını inceleme
2Demiryolu bileşenleri ve fonksiyonlarıKitap ve ders notlarını inceleme
3Tekerlek-ray ilişkisiKitap ve ders notlarını inceleme
4Tekerlek-ray dengesiKitap ve ders notlarını inceleme
5Çekim hareket ve rejim evresiKitap ve ders notlarını inceleme
6Çekim hareket hızlanma evresiKitap ve ders notlarını inceleme
7EğimlerKitap ve ders notlarını inceleme
8DeverKitap ve ders notlarını inceleme
9Birleştirme eğrisi - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Birleştirme eğrisi - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
11Trafik hesaplamalarıKitap ve ders notlarını inceleme
12Kısa kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
13Uzun kaynaklı raylarda sıcaklık farklarının incelenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
14Makas ve kesişimlerKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
1. Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. 2. Evren, G., 1998. Demiryolu, Birsen Yayıevi, İstanbul 3. Profillidis, V.A. 1995. Railway Engineering, Avebury Technical Ashgate Publishing Limited, England. 4. Esveld, C., 2001. Modern Railway Track, Second Edition, MRT Productions, The Netherlands. 5. Iwnicki, S., 2006. Handbook of Railway Vehicle Dynamics, Taylor & Francis Group, USA. 6. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 1: Works on ballasted track - Plain line, European Committee Standardization, January 2006. 7. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 2: Works on ballasted track - Switches and crossings, European Committee Standardization, January 2006. 8. CEN prEN 13231-1.Railway applications - Track - Acceptance of works - Part 3: Works on ballasted track – Acceptance of rail grinding, milling and planning work in track, European Committee Standardization, January 2006
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03