Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YEŞİL MÜHENDİSLİĞE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat Mühendisiliği ve kamu projeleri halen bazı sektörlerde çevreye verdiği zararla biliniyor. Bu ders, inşaat sektörünün çevreye verdiği zararı en aza indirebilmek için ve inşaat, peyzaj ve kontratlarda sürdürülebilirliği artırmak için gereken yol ve yöntemleri anlatmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş:Sürdürülebilir Kalkınma: Ekonomik, sosyal ve çevresel faktörlerle başarı ,Proje Yönetimi,Halk ve bölgeler,Arazi,Tarihi Çevre,Ekoloji ve Biyoçeşitlilik,Su,Proje Gezisi,Fiziksel Kaynaklar ve Yönetim,Ulaştırma,Şantiye Gezi,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 18, 37, 4 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş:Sürdürülebilir Kalkınma: Ekonomik, sosyal ve çevresel faktörlerle başarı | SürdürülebilirKalkınmaya katkıda bulunmak için İnşaat Mühendsiliği projelerinin sosyal-ekonomik-çevresel faktörleri göz önüne alınarak planlanması |
2 | Proje Yönetimi | Bu derste sürdürülebilirlik konularının nasıl proje yönetimine entegre edileceği anlatılacaktır. |
3 | Halk ve bölgeler | İnşaat projelerinin positive ve negatif tarafları, bulundukları bölgede insanların yaşamlarının nasıl etkilendiği konuşulacak. |
4 | Arazi | Arazi seçiminden, daha evvel arazinin nasıl kullanıldığı, sel riskine kadar konular tartışılacak. |
5 | Tarihi Çevre | Temel çalışmalar ve haritacılık, binaların korunması ve iyileştirilmesi çalışmalarını kapsar. |
6 | Ekoloji ve Biyoçeşitlilik | İnşaat sektörünün yüksek ekolojik değeri olan arazilere atkisi, korunması gereken canlılar, koruma ve iyileştirme |
7 | Su | Projelerin sulara kıyılara olan etkileri ve bunların korunması |
9 | Proje Gezisi | Yeşil proje şantiye gezisi |
10 | Fiziksel Kaynaklar ve Yönetim | İnşaat mühendisiliği için gereken fiziksel kaynakların etkisi incelenir. Yaşam Döngüsü Analizi, varolan binalarda enerji ve su kullanımı, malzeme kullanımı ve atığı en aza indirgeme, sorumlu kaynaklardan ahşap gibi konular irdelenir. |
11 | Ulaştırma | Ulaştırma modlarına göre projenin uygun bir loksayonda yapılması, trafik etkilerinin en aza indirilmesi gibi konuları irdeler. |
12 | Şantiye Gezi | Yeşil İnşaat Mühendisliği Projesi Gezisi |
13 | Sunumlar | 4 kişilik ekip çalışması-Yeşil Proje Vaka Analizi |
Kaynak |
Notlar ve makaleler dağıtılacak |
Special Issue on Green Infrastructure for Urban Sustainability ASCE Journal of Urban Planning and Development, Volume 141 Issue 3 Sep 2015, Jürgen Breuste, Ph.D.; Martina Artmann, Ph.D.; Junxiang Li, Ph.D.; and Miaomiao Xie, Ph.D. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 6 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YEŞİL MÜHENDİSLİĞE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnşaat Mühendisiliği ve kamu projeleri halen bazı sektörlerde çevreye verdiği zararla biliniyor. Bu ders, inşaat sektörünün çevreye verdiği zararı en aza indirebilmek için ve inşaat, peyzaj ve kontratlarda sürdürülebilirliği artırmak için gereken yol ve yöntemleri anlatmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş:Sürdürülebilir Kalkınma: Ekonomik, sosyal ve çevresel faktörlerle başarı ,Proje Yönetimi,Halk ve bölgeler,Arazi,Tarihi Çevre,Ekoloji ve Biyoçeşitlilik,Su,Proje Gezisi,Fiziksel Kaynaklar ve Yönetim,Ulaştırma,Şantiye Gezi,Sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 18, 37, 4 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş:Sürdürülebilir Kalkınma: Ekonomik, sosyal ve çevresel faktörlerle başarı | SürdürülebilirKalkınmaya katkıda bulunmak için İnşaat Mühendsiliği projelerinin sosyal-ekonomik-çevresel faktörleri göz önüne alınarak planlanması |
2 | Proje Yönetimi | Bu derste sürdürülebilirlik konularının nasıl proje yönetimine entegre edileceği anlatılacaktır. |
3 | Halk ve bölgeler | İnşaat projelerinin positive ve negatif tarafları, bulundukları bölgede insanların yaşamlarının nasıl etkilendiği konuşulacak. |
4 | Arazi | Arazi seçiminden, daha evvel arazinin nasıl kullanıldığı, sel riskine kadar konular tartışılacak. |
5 | Tarihi Çevre | Temel çalışmalar ve haritacılık, binaların korunması ve iyileştirilmesi çalışmalarını kapsar. |
6 | Ekoloji ve Biyoçeşitlilik | İnşaat sektörünün yüksek ekolojik değeri olan arazilere atkisi, korunması gereken canlılar, koruma ve iyileştirme |
7 | Su | Projelerin sulara kıyılara olan etkileri ve bunların korunması |
9 | Proje Gezisi | Yeşil proje şantiye gezisi |
10 | Fiziksel Kaynaklar ve Yönetim | İnşaat mühendisiliği için gereken fiziksel kaynakların etkisi incelenir. Yaşam Döngüsü Analizi, varolan binalarda enerji ve su kullanımı, malzeme kullanımı ve atığı en aza indirgeme, sorumlu kaynaklardan ahşap gibi konular irdelenir. |
11 | Ulaştırma | Ulaştırma modlarına göre projenin uygun bir loksayonda yapılması, trafik etkilerinin en aza indirilmesi gibi konuları irdeler. |
12 | Şantiye Gezi | Yeşil İnşaat Mühendisliği Projesi Gezisi |
13 | Sunumlar | 4 kişilik ekip çalışması-Yeşil Proje Vaka Analizi |
Kaynak |
Notlar ve makaleler dağıtılacak |
Special Issue on Green Infrastructure for Urban Sustainability ASCE Journal of Urban Planning and Development, Volume 141 Issue 3 Sep 2015, Jürgen Breuste, Ph.D.; Martina Artmann, Ph.D.; Junxiang Li, Ph.D.; and Miaomiao Xie, Ph.D. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |