Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Eyüp ŞİŞMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkışkanların özellikleri ve davranışları hakkında temel kavramların verilmesi dersin ana amacıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Birim Sistemleri – Boyut Homojenliği – Akışkanların Fiziksel Özellikleri,Akışkanların Gerilmelere Karşı Davranışı,Hidrostatik – Basınç Kavramı,Basınç Kuvvetlerinin Hesabı,Hidrostatiğin Temel Denklemleri – Rölatif Denge,Akışkanların Kinematiği / İnceleme yöntemleri, temel kavramlar,Akışkan elemanın hareketi, ivme kavramı ,Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (1),Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (2),Hareket denklemleri, enerji denklemi,Impuls-Momentum teoremi ve açısal momentum
,Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları – Laminer ve Türbülanslı Akımlar,İdeal Akışkanların İki Boyutlu Akımları,Potansiyel Akım Teorisine Giriş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akışkanların özelliklerini ve davranışını tarif eder.12, 14, 16, 6, 9A, E, G
Akışkan akımının temel davranışına ait temel denklemleri kurar.12, 14, 16, 6, 9A, E, G
Akışkanlar mekaniği problemlerini çözer.12, 14, 16, 6, 9A, E, G
Akışkanlar mekaniğinin mühendislikteki uygulamalarını yapar.12, 14, 16, 6, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Birim Sistemleri – Boyut Homojenliği – Akışkanların Fiziksel ÖzellikleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Akışkanların Gerilmelere Karşı DavranışıKitap ve ders notlarını inceleme
3Hidrostatik – Basınç KavramıKitap ve ders notlarını inceleme
4Basınç Kuvvetlerinin HesabıKitap ve ders notlarını inceleme
5Hidrostatiğin Temel Denklemleri – Rölatif DengeKitap ve ders notlarını inceleme
6Akışkanların Kinematiği / İnceleme yöntemleri, temel kavramlarKitap ve ders notlarını inceleme
7Akışkan elemanın hareketi, ivme kavramı Kitap ve ders notlarını inceleme
8Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
9Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Hareket denklemleri, enerji denklemiKitap ve ders notlarını inceleme
11Impuls-Momentum teoremi ve açısal momentum
Kitap ve ders notlarını inceleme
12Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları – Laminer ve Türbülanslı AkımlarKitap ve ders notlarını inceleme
13İdeal Akışkanların İki Boyutlu AkımlarıKitap ve ders notlarını inceleme
14Potansiyel Akım Teorisine GirişKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
“Akışkanlar Mekaniği (Temelleri ve Uygulamaları)” Y. A. Çengel J. M.Cimbala Editör: Tahsin Engin Palme Yayınevi 2014 ISBN: 9786053552741 Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik (Beta Yayınevi), Y. Yüksel, 2014, 5. Baskı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi3515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı144
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)148
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Eyüp ŞİŞMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkışkanların özellikleri ve davranışları hakkında temel kavramların verilmesi dersin ana amacıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Birim Sistemleri – Boyut Homojenliği – Akışkanların Fiziksel Özellikleri,Akışkanların Gerilmelere Karşı Davranışı,Hidrostatik – Basınç Kavramı,Basınç Kuvvetlerinin Hesabı,Hidrostatiğin Temel Denklemleri – Rölatif Denge,Akışkanların Kinematiği / İnceleme yöntemleri, temel kavramlar,Akışkan elemanın hareketi, ivme kavramı ,Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (1),Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (2),Hareket denklemleri, enerji denklemi,Impuls-Momentum teoremi ve açısal momentum
,Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları – Laminer ve Türbülanslı Akımlar,İdeal Akışkanların İki Boyutlu Akımları,Potansiyel Akım Teorisine Giriş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akışkanların özelliklerini ve davranışını tarif eder.12, 14, 16, 6, 9A, E, G
Akışkan akımının temel davranışına ait temel denklemleri kurar.12, 14, 16, 6, 9A, E, G
Akışkanlar mekaniği problemlerini çözer.12, 14, 16, 6, 9A, E, G
Akışkanlar mekaniğinin mühendislikteki uygulamalarını yapar.12, 14, 16, 6, 9A, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Birim Sistemleri – Boyut Homojenliği – Akışkanların Fiziksel ÖzellikleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Akışkanların Gerilmelere Karşı DavranışıKitap ve ders notlarını inceleme
3Hidrostatik – Basınç KavramıKitap ve ders notlarını inceleme
4Basınç Kuvvetlerinin HesabıKitap ve ders notlarını inceleme
5Hidrostatiğin Temel Denklemleri – Rölatif DengeKitap ve ders notlarını inceleme
6Akışkanların Kinematiği / İnceleme yöntemleri, temel kavramlarKitap ve ders notlarını inceleme
7Akışkan elemanın hareketi, ivme kavramı Kitap ve ders notlarını inceleme
8Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
9Akışkanların Dinamiği / İdeal akışkanların dinamiği, süreklilik denklemi - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Hareket denklemleri, enerji denklemiKitap ve ders notlarını inceleme
11Impuls-Momentum teoremi ve açısal momentum
Kitap ve ders notlarını inceleme
12Gerçek Akışkanların Bir Boyutlu Akımları – Laminer ve Türbülanslı AkımlarKitap ve ders notlarını inceleme
13İdeal Akışkanların İki Boyutlu AkımlarıKitap ve ders notlarını inceleme
14Potansiyel Akım Teorisine GirişKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
“Akışkanlar Mekaniği (Temelleri ve Uygulamaları)” Y. A. Çengel J. M.Cimbala Editör: Tahsin Engin Palme Yayınevi 2014 ISBN: 9786053552741 Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik (Beta Yayınevi), Y. Yüksel, 2014, 5. Baskı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03