Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN, MÜHENDİSLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN, Doç.Dr. Billur Deniz KARAHAN, Dr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers insan, mühendis ve iklim arasında süregelen ve gelecekte değişik faaliyerler sırasında küresel ısınma ve iklim değişikliği sebebi ile daha da artması beklenen ilişkilerin neler olduğu konusunda öğrencilerin bilgilendirilmeleri ile özellikle küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliğine uyum sağlayabilecek bilgi, beceri ve yöntemlerin aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Doğa insan ilişkisi,İnsan ve çevre,İnsan ve atmosfer,Yeşil binalar,Su kaynakları,İklim değişikliği,Geoteknik mühendisliği atık değerlendirmesi,Enerji kazıkları ve uygulamalar,Yenilenebilir enerji kaynakları,Yeni nesil sürdürülebilir malzeme,Döngüsel ekonomi,Etik ve iklim değişikliği,Bundan sonra ne yapılabilir?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğa, insan, çevre ve atmosfer ilişkisi hakkında çıkarımda bulunur.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Su kaynakları ve yeşil binalar ile ilgili yorumlar yapar.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliği ile ilgili bilgi, beceri ve yöntemleri değerlendirir.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Yenilenebilir enerji kaynakları ve sürdürülebilir malzemeleri araştırır.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Doğa insan ilişkisiKitap ve ders notlarını inceleme.
3İnsan ve çevreKitap ve ders notlarını inceleme.
4İnsan ve atmosferKitap ve ders notlarını inceleme.
5Yeşil binalarKitap ve ders notlarını inceleme.
6Su kaynaklarıKitap ve ders notlarını inceleme.
7İklim değişikliğiKitap ve ders notlarını inceleme.
8Geoteknik mühendisliği atık değerlendirmesiKitap ve ders notlarını inceleme.
9Enerji kazıkları ve uygulamalarKitap ve ders notlarını inceleme.
10Yenilenebilir enerji kaynaklarıKitap ve ders notlarını inceleme.
11Yeni nesil sürdürülebilir malzemeKitap ve ders notlarını inceleme.
12Döngüsel ekonomiKitap ve ders notlarını inceleme.
13Etik ve iklim değişikliğiKitap ve ders notlarını inceleme.
14Bundan sonra ne yapılabilir?Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2009). İklim Değişikliği Yerel Yönetimler ve Sektörler. Su Vakfı Yayınları. 214 sayfa.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)162
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN, MÜHENDİSLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN, Doç.Dr. Billur Deniz KARAHAN, Dr.Öğr.Üye. Adlen ALTUNBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers insan, mühendis ve iklim arasında süregelen ve gelecekte değişik faaliyerler sırasında küresel ısınma ve iklim değişikliği sebebi ile daha da artması beklenen ilişkilerin neler olduğu konusunda öğrencilerin bilgilendirilmeleri ile özellikle küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliğine uyum sağlayabilecek bilgi, beceri ve yöntemlerin aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Doğa insan ilişkisi,İnsan ve çevre,İnsan ve atmosfer,Yeşil binalar,Su kaynakları,İklim değişikliği,Geoteknik mühendisliği atık değerlendirmesi,Enerji kazıkları ve uygulamalar,Yenilenebilir enerji kaynakları,Yeni nesil sürdürülebilir malzeme,Döngüsel ekonomi,Etik ve iklim değişikliği,Bundan sonra ne yapılabilir?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğa, insan, çevre ve atmosfer ilişkisi hakkında çıkarımda bulunur.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Su kaynakları ve yeşil binalar ile ilgili yorumlar yapar.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Küresel iklim değişikliği ve iklim değişikliği ile ilgili bilgi, beceri ve yöntemleri değerlendirir.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Yenilenebilir enerji kaynakları ve sürdürülebilir malzemeleri araştırır.10, 16, 19, 20, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Doğa insan ilişkisiKitap ve ders notlarını inceleme.
3İnsan ve çevreKitap ve ders notlarını inceleme.
4İnsan ve atmosferKitap ve ders notlarını inceleme.
5Yeşil binalarKitap ve ders notlarını inceleme.
6Su kaynaklarıKitap ve ders notlarını inceleme.
7İklim değişikliğiKitap ve ders notlarını inceleme.
8Geoteknik mühendisliği atık değerlendirmesiKitap ve ders notlarını inceleme.
9Enerji kazıkları ve uygulamalarKitap ve ders notlarını inceleme.
10Yenilenebilir enerji kaynaklarıKitap ve ders notlarını inceleme.
11Yeni nesil sürdürülebilir malzemeKitap ve ders notlarını inceleme.
12Döngüsel ekonomiKitap ve ders notlarını inceleme.
13Etik ve iklim değişikliğiKitap ve ders notlarını inceleme.
14Bundan sonra ne yapılabilir?Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2009). İklim Değişikliği Yerel Yönetimler ve Sektörler. Su Vakfı Yayınları. 214 sayfa.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
X
2
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
X
3
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
X
4
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
X
5
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
X
6
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
X
7
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
X
9
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
X
10
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
X
11
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 30
Genel Sınavın Başarıya Oranı 70
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03